Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Норис най-бърз в първата сесия на Силвърстоун

Норис най-бърз в първата сесия на Силвърстоун

2230
0
Ландо Норис
Ландо Норис; снимка: Макларън

Ландо Норис бе най-бърз в първата свободна тренировка през уикенда за Гран при Великобритания. Втори зад пилота на Макларън бе Ланс Строл с Астън Мартин. Трети се нареди Оскар Пиастри с втория MCL38.

Ред Бул е с обновен под за уикенда на пистата Силвърстоун. Мерцедес и Макларън са с променени задни крила. Екипът от Уокинг освен това експериментира с три различни бийм уинга. Макларън има и допълнителен отвор в капана на двигателя за охлаждане на задвижващата система. Най-голям е пакетът с новости на Хаас. VF-24 е с нови под, отвори на кутиите за радиаторите, капак на двигателя и огледала. Виза РБ и Заубер са с дребни промени. От Алпин, Уилямс и Ферари не съобщиха за никакви изменения по автомобилите си.

Температурата на въздуха бе само 16 градуса, а тази на пистата – само 22 градуса преди началото на първата сесия. Времето ще играе роля през целия уикенд във Великобритания като и през трите дни на уикенда има шанс да вали. Днес сутринта на Силвърстоун валя, но за първия час подготовка на отборите от Формула 1 трасето бе сухо.

Джордж Ръсел изчака последната минута на изхода на питлейна светването на зеления семафор

В първата тренировка участваха четири млади пилоти – Исак Хаджар, Джак Дуън, Франко Колапинто и Оливър Беърман, които заемаха кокпитите съответно на Серхио Перес, Пиер Гасли, Логан Сарджънт и Кевин Магнусен. Ланс Строл се обаче в самото начало, че педалът на спирачките е с много дълъг ход и подозираше, че може да има проблем.

Само Валтери Ботас, Нико Хюлкенберг и Строл бяха с гуми медиум, всички останали – с хард. След първите серии начело бе Ръсел с 1:28.888 мин. Зад него бяха Люис Хамилтън, Макс Верстапен, Шарл Льоклер, Оскар Пиастри. Юки Цунода заемаше шестото място, който обаче изхвърча от пистата и заседна в чакъла на Луфийлд. Рейс контролът спря тренировката, докато извади колата на безопасно място.

Преместването на болида на Виза РБ отне около пет минути и тренировката продължи след минимум загуба на време. На този етап от сесията без времена бяха Ландо Норис, Строл, Алекс Албон и Колапинто.

Верстапен оглави класирането с 1:28.370. Това време бе подобрено от Ръсел с 0,214 сек. Норис сбърка в загряващата си обиколка и за момент болидът се разбалансира. Той обаче овладя колата и продължи.

Оливър Беърман, чието привличане в Хаас за догодина бе потвърдено официално вчера, даде пето време с гуми софт. Хамилтън излезе пръв с 1:28.043 мин – само на 3 хилядни от секундата пред съотборника си Ръсел. Карлос Сайнц на свой ред оглави подреждането с 1:27.925 мин.

В средата на сесията Верстапен се върна на първото място с 1:27.764 мин. Зад него бяха Сайнц, Хамилтън, Ръсел. Ботас заемаше петото място (вече със софт), следван от Строл, Пиастри, Беърман, Алонсо, Шарл Льоклер. Първите петима вече бяха с гуми медиум.

Със средните по твърдост гуми Ръсел се доближи на 0,010 сек до Верстапен. Макс свали първото време до 1:27.729 мин. Льоклер и Сайнц бяха трети и четвърти пред Хамилтън и Хюлкенберг (също със софт). В този момент на първата позиция изскочи Пиастри с 1:27.631 мин, като неговото постижение бе записано с меки гуми.

Норис (със софт) даде четвърто време – на 0,205 сек зад съотборника си. Със следващия си бърз тур Ландо вече отиде пръв с 1:27.420 мин. На 0,134 сек зад него бе Ланс Строл

Пиастри намали рязко и каза по радиото, че вероятно има проблем с хидравликата. До края на сесията оставаха малко повече от 7 минути. Австралиецът спря опасно на влизане в питлейна и рейс контролът затвори пита. Двама маршали избутаха Макларън-а до питлейна, откъдето го поеха механиците на тима.

В самия край на сесията Норис едва не отнесе Хаджар, който каза, че не го е видял и му се извини. Ландо обаче остана пръв в класирането на тренировката пред Строл и Пиастри. Четвърти се нареди Верстапен, следван от Ръсел, Алонсо, Хамилтън, Льоклер. Топ 10 допълниха Сайнц и Естебан Окон. Първите три времена бяха дадени със софт. Пилотите на Мерцедес, Ферари и Верстапен не сложиха меки гуми в тази сесия.