Ландо Норис започна квалификацията за спринта в Китай като фаворит, но на финала ѝ бе шести. Английският пилот на Макларън каза, че грешките в последния му бърз опит си бяха негови, но и болидът му MCL39 е бил труден за управление.
„Аз сбърках – блокирах гумите в последния завой. Днес имахме повече проблеми, просто не бяхме достатъчно бързи. Много се борех с колата. Затрудненията, които имаме с болида си, проличаха в значително по-голяма степен днес. Нищо повече. Просто твърде много грешки, но болидът бе труден за управление“, посочи Норис
Норис обясни, че MCL39 има повече проблеми при ветровито време, каквито бяха днес условията на пистата в Шанхай. Няколко пилоти излитаха от трасето при резки пориви.
„През целия ден имахме известен проблем с блокиране на предните колела и грижи с преминаването в последния завой, където духаше отзад. Тоест се получи нещо подобно на ситуацията в Бахрейн. Беше доста по-ветровито, а ние имаме повече грижи, когато духа. Мисля, че и двамата с Оскар [Пиастри] имахме повече проблеми, очевидно аз повече. Опитах да натисна повече, за да наваксам изгубеното, но явно не бях достатъчно бърз“, каза още Норис.
View this post on Instagram
Пиастри определи петъка си в Шанхай като „положителен ден“
„Усещането в SQ1 и SQ2 бе добро, само в SQ3 не успяхме да извлечем темпото от колата. На моменти бе предизвикателство да се адаптираме към новата настилка. Сцеплението е значително по-добро в сравнение с миналия сезон, което е добре. На моменти обаче трудно удържах колата. Отборът свърши чудесна работа да я „укроти“ навреме за квалификацията за спринта. Темпото все още е много силно и съм уверен, че от трети на грида мога да се боря за по-добро класиране утре“, каза австралийският пилот на Макларън.
Шефът на екипа от Уокинг Андреа Стела призна, че трети и шести е разочароващ резултат за тима в тази квалификация
„В тренировката изпълнихме програмата си. В SQ3 обаче не успяхме да направим добри обиколки и съответно да се възползваме от доброто темпо на колата си. Това е напомняне колко конкурентоспособни са всички. Неизвличането на пълния потенциал на колата коства няколко позиции на стартовата решетка“, коментира Стела.
View this post on Instagram