Информацията, че нарушения на границите на пистата в Остин, Тексас са останали незасечени по време на състезанието за Гран при на САЩ бе доразвита в навечерието на старта в Мексико. Най-обсъжданото там преминаване бе това на Серхио Перес от Ред Бул. Ландо Норис обаче призна, че той също е нарушавал лимита на трасето в кривата. Просто е бил наясно, че няма да има визуално доказателство за това и съответно няма да последва санкция. Камерата, която е била на шести завой, е покривала ясно излизането от кривата, но не и връхната ѝ точка. Реакцията на ФИА бе, че вероятно е имало нарушение на границите на трасето там, но промяна ще има за догодина.
„Очевидно ситуацията не е особено чиста. За всеки, който има някаква представа какво става, преминаването отвъд лимита е очевидно. Онборд камерата нищо не доказва, въпреки че от нея бялата линия може да се види“, обясни Норис.
„Ако задните колела са на линията или пред нея, то не може да се отсъди, че преминаването е в нарушение на изискванията. Така че трябва да сложат повече камери, които да следят целия процес и ясно да показват позицията на болида. Или да има камера, която да гледа към кривата така, че да се вижда дали гумите са изцяло отвъд линията. Но това е доста сложно да се постигне на всеки завой. Според мен като цяло е необходима по-голяма строгост при наказанията, включително за границите на пистата“, продължи пилотът на Макларън.
„Честно казано, аз също имах нарушения на шести завой. Знаех, че точно за този завой няма как да ме накажат, защото има прецедент от предишни писти, който гласи, че ако не могат визуално да го докажат, ти се разминава“, каза Норис
Британецът допълни, че нямал претенции към други пилоти, нарушавали границите там, защото „трябва да си наясно със сивите области и нещата, които могат да ти се разминат. Това бе едно от тях“, добави Норис, цитиран от the-race.com.
Mexico media day smiles! 😄#MexicoGP
— McLaren (@McLarenF1) October 26, 2023
Шарл Льоклер призова да се намери решение за догодина, защото според него подобни неща се отразяват зле на спорта като цяло.
„И в миналото има примери за камери, които не сочат съвсем точно към определен завой. Там може да излезеш нашироко и нищо не се случва, но 1 мм настрани на правилно контролиран завой води до санкция и това може да ти съсипе целия уикенд“, посочи пилотът на Ферари
„Затова е необходимо да обсъдим ситуацията с ФИА. Да се постараем да разберем как да подобрим системата, защото ако погледнем към един конкретен пилот на шести завой в САЩ… Да. Лично за мен и доказателствата от онборда са достатъчни да преценя, че е извън границата“, добави Льоклер.
По неофициална информация Перес е нарушил границите на шести завой на COTA 26 пъти.