Ландо Норис не очаква голяма промяна в темпото на Ред Бул след историята с техническия трик, за който отборът от Милтън Кийнс призна в началото на уикенда за Гран при на САЩ. Британският пилот на Макларън заяви, че не е сигурен доколко устройството е помагало на съперниците. Предположи обаче, че е възможно да е имало някакво влияние в квалификации.
„Едно е да имаш нещо в колата и съвсем друго колко го използваш. За второто нямаме идея (дали е така). Ако това им е помагало, ако са го използвали по начина, по който хората си мислят, че са го правили, то тогава нещата могат да се променят в наша полза“, коментира Норис
„Ако говорим по принцип, то те едва ли са могли да спечелят полпозишъни или победи само благодарение на това устройство. Така че не мисля, че нещо кой знае какво ще се промени в голямата картина. Но ако разгледаме определени квалификации и разликата в отделни надпревари тази година, когато ни разделяха стотни или дори хилядни от секундата, то е възможно да се заключи, че е имало помощ в една или друга посока. Според мен е добре, че ФИА действа така. Има разлика между черно-бели положения като това и да търсиш къде е границата, създавайки нови, иновативни неща в границите на позволеното. Според мен в Макларън точно това правим. Вършим много добра работа, но така, че да не преминаваме отвъд лимита“, каза още Норис.
Оскар Пиастри каза, че не е напълно запознат с всичко. И според него обаче ситуацията е очевидно нарушение, а не нещо в сивата, неопределена зона на регламента и тълкувания от типа на „в духа на правилата“.
„Не ми е работа да се намесвам в тази история, а и не знам много по въпроса. Ние търсим къде са границите в техническите правила. Всички го правят – това прави Формула 1 такава, каквато е“, посочи Пиастри
„Но от чутото и от онова, което ми казаха, излиза, че подобно нещо не е търсене на лимита, а нарушаване на регламента. Ако подобно нещо съществува, то не е в сивата, а направо в черната зона (на правилата). Също така ако се получи голяма разлика в представянето, то със сигурност ще се появят някои въпроси. Ако ли не… Като с нашия мини DRS, както го наричат – беше легален, после не, поискаха промени. Не е нещо революционно за колата, но да видим дали ще има някакъв ефект“, допълни Пиастри.
View this post on Instagram