Начало Избрани Норис: Лично аз мисля, че блокирането на пистата трябва да бъде наказвано

Норис: Лично аз мисля, че блокирането на пистата трябва да бъде наказвано

1673
0
Ландо Норис
Ландо Норис; снимка: Макларън

Ландо Норис е крайно недоволен от поведението на някои пилоти в квалификациите. Британецът вярва, че някои от неговите колеги мислят само за себе си и не се притесняват да препречат пътя на автомобил, който идва за тях. Норис също така призова за по-сурови наказания в случай, че той или някой от колегите му е блокиран в дадена квалификация.

Проблемите с трафика по време на квалификациите са доста сериозни през последните години. Това е ясно изразено от началото на тази година. Трафикът е най-сериозен на писти като Монако, Баку, Жил Вилньов, Марина Бей и др. Затова наказанията за препречване са нещо напълно нормално в повечето рейс уикенди

Самият Норис неколкократно е бил блокиран от някой свой съперник. Състезателят на Макларън обърна сериозно внимание на този проблем, който стана още по-голям от началото на сезона.

Коментарът на Норис идва след спорните ситуации в квалификацията за Гран при на Сингапур. Тогава Макс Верстапен не получи наказание, макар да блокира няколко пъти своите колеги.

Първият случай беше свързан с блокирането на Логан Сарджънт от Уилямс. После Верстапен възпрепятства и Юки Цунода. Според стюардите това се е дължало на факта, че от Ред Бул не са предоставили достатъчно информация на своя пилот.

Последният инцидент бе свързан с това, че Верстапен изчака в края на питлейна. Така той си създаде пролука, преди да излезе на пистата. По този начин той забави всички болиди зад себе си.

Верстапен бе разследван от стюардите, но в крайна сметка не бе наказан. Нидерландецът получи няколко порицания и парична глоба.

Поведението на стюардите не бе одобрено от някои пилоти. Пиер Гасли бе крайно недоволен от решението на комисарите да не наказват Верстапен. Норис също се изказа в тази посока, макар да не бе толкова краен

„Не искам да казвам твърде много, защото само ще създам полемика“, сподели Норис. „Лично аз мисля, че блокирането на пистата трябва да бъде наказвано. В онзи случай Макс блокира някого“, продължи пилотът на Макларън. „Това не зависи само от екипа. Знам, че в крайна сметка отборът трябва да бъде глобен, но би трябвало и пилотът да погледне в огледалата си и да види дали има някой зад него. През цялата обиколка не ти остава нищо друго, освен да се оглеждаш в огледалата. Въпреки това изглежда, че много хора се затрудняват да го направят.“

„Просто трябва да има по-строги наказания за блокиране, защото много хора го правят. Това съсипва обиколката ти, съсипва и квалификацията. Именно това изхвърли Юки от квалификацията, а той беше първи в Q1. Просто никой не обръща толкова внимание на проблема. И това се случи много пъти през този сезон, случвало се е доста пъти и при мен, особено с определени отбори.“

„Това също така зависи от пилота- той трябва огледалото, сякаш няма какво друго да направи, освен да натисне бутона за презареждане и да се погледне в огледалото си. Въпреки това някои продължават да се затрудняват да го направят, което е изненадващо за шампионат като F1“, завърши Ландо Норис.

Люис Хамилтън и Шарл Льоклер бяха съгласни с мнението на Норис. Двамата призоваха за по-строги санкции при блокиране в квалификацията

„Бях в питлейна, когато всички спряха и не можех да видя какво се случва отпред, Винаги се стремим и работим в най-тясно сътрудничество с ФИА, за да постигнем последователност, а има и някои отклонения, така че със сигурност трябва да продължим да работим върху това“, каза Хамилтън.

„Бях малко изненадан, особено в бокса, защото това може да доведе до доста спорни ситуации в бъдеще. Но отново, както каза Люис, това винаги е отворена дискусия с ФИА. Ние се опитваме да им обясним каква е нашата гледна точка и да я подобрим. Сигурен, че ще обсъдим това утре вечер на брифинга на пилотите“, обясни Льоклер.

В същото време Верстапен омаловажи полемиката около случката в Сингапур. Той, заяви, че всичко, което е направил, е да представи своята версия на историята.

„Всеки отделен случай е различен. Единственото, което мога да кажа за Сингапур, е, че обясних какво се случи, когато седях в колата. Информацията, която ми беше предоставена, не беше достатъчна. Това е единственото, което мога да направя. След това решението се взема от стюардите“, коментира Верстапен.
„Просто трябва да има по-строги наказания за блокиране, защото много хора го правят. Това съсипва обиколката ти, съсипва и квалификацията. Именно това изхвърли Юки от квалификацията, а той беше първи в Q1. Просто никой не обръща толкова внимание на проблема. И това се случи много пъти през този сезон, случвало се е доста пъти и при мен, особено с определени отбори.“

„Това също така зависи от пилота- той трябва огледалото, сякаш няма какво друго да направи, освен да натисне бутона за презареждане и да се погледне в огледалото си. Въпреки това някои продължават да се затрудняват да го направят, което е изненадващо за шампионат като F1“, завърши Ландо Норис.