Ландо Норис отрече, че се е опитал да натопи Макс Верстапен, за да го накажат с обаждането си в края на Гран при на Азербайджан, че пилотът на Ред Бул изпреварва в режим на виртуален сейфти кар. Нидерландецът и още няколко пилоти бяха разследвани след финала за нарушения и бяха предупредени от стюардите.
„Макс изпреварва всички. Още е VSC (от англ. virtual safety car – виртуален сейфти кар, б.р.), нали? Не знам дали има значение или не, но още е VSC“, обади се Норис по радиото.
Verstappen fue a saludar a Norris y a Russell después de la 🏁 en #AzerbaijanGP
¿Lo primero que hace Lando? Decir por radio que está adelantando bajo VSC.
FIA investigó y solo fue una „advertencia“. Algo similar ya había pasado antes y no hicieron nadapic.twitter.com/s8TwNq7kmy
— ColMotorFans 𝕏 (@ColMotorFans) September 15, 2024
След финала английският пилот на Макларън настоя, че не се опитвал да докара главоболия на Верстапен.
„Не съм се оплаквал от нищо, просто посочих факти. На моя волан бе изписано VSC с жълти знамена. На пистата имаше катастрофа, парамедици на трасето и това по принцип означава без изпреварвания, а той го правеше“, заяви Норис
„Затова попитах отбора си, тъй като не мисля, че е разрешено задминаването на съперници, но може би съм грешал“, каза още Норис.
Самият Верстапен бе убеден, че поведението му не може да се определи като „изпреварване“. Той дори поздрави Норис, минавайки покрай него и малко преди Ландо да се обади по радиото.
„Прекосихме финала, състезанието беше свършило. Има много примери в миналото, включително и тази година, когато сме правили абсолютно същото нещо. Така че това разследване бе малко изненадващо за мен“, каза Верстапен.
От Макларън пък изрично отбелязаха приноса на Норис за победата на Оскар Пиастри в Азербайджан.
„[Серхио] Перес бе с пресичаща стратегия и на практика без помощта на Ландо щеше да има възможност да спре в пита преди Оскар. В такъв случай състезанието можеше да се развие по напълно различен начин“, посочи шефът на Макларън в F1 Андреа Стела
„Според мен 50% от победата на Оскар е споделена с Ландо. Това само показва, че ние подхождаме към надпреварите като отбор. Преди уикенда имахме разговор дали ще има подкрепа за една или друга страна. Но подходът ни към всеки уикенд е да се постараем да постигнем максимално добър резултат за отбора. Ако единият пилот се нуждае от помощ, то другият ще му я даде“, коментира още Стела.
„Но това постижение определено е огромно, защото не бива да забравяме, че в началото на миналия сезон бяхме последни, а в момента водим в класирането. Това стана възможно благодарение на упоритата и качествена работа на целия екип, подкрепата на акционерите, партньорите, феновете – постигаме всичко заедно“, добави ръководителят на Макларън в Гран при.