Екологичните норми налагат на съвременните дизелови автомобили да притежават филтър за твърди частици. Предназначението му е за намаляване на вредните емисии на автомобила. Филтърът задържа по механичен начин саждите, след изгарянето на горивото. Предвиден е и начина за самопочистване на филтъра. Това се случва, ако автомобила се кара повече от двадесет минути с над 2000 об./мин. Тогава се случва така наречената регенерация, при която натрупаните отлагания се запалват и изгарят.
В случаите, когато дизеловият автомобил се движи предимно на кратки разстояния, филтърът не загрява достатъчно и не успява да изгори натрупаните депозитни отлагания. От значение, разбира се, е и качеството на горивото с което караме автомобила – колкото е по-ниско, толкова по-бързо се запушва филтърът. В резултат на това се намалява мощността и нарушава нормалното функциониране на двигателя. Работата му може да се влоши до такава степен, че единственият вариант да бъде подмяна на филтъра. Това може да се случи на всеки дизелов автомобил, чийто пробег не надхвърля 20 000 км. Да не забравяме, че животът на филтъра за твърди частици обикновено е не по-малко от 100 000 км.
Новите филтри са скъпи и възможността за почистване на старите е една изгодна алтернатива, особено когато не изисква много време и средства. Това подтиква LIQUI MOLY да разработи специална система за почистване на филтри за твърди частици.
Използването на тази система придобива голяма популярност в сервизите в Германия и други европейски страни. Процесът не изисква демонтиране на филтъра. Трябва да се отстрани само датчикът за температурата или датчикът за налягането на дизеловия филтър за твърди частици. С помощта на сонда почистващият препарат LIQUI MOLY може да бъде впръскан директно през отвора върху повърхността на филтъра. Активните съставки разтварят саждите. Следващата стъпка е обработка на филтъра с препарат за изплакване. Тази течност разпръсква твърдите частици и улеснява процеса на изгаряне.
„Целият процес на почистване на филтъра отнема не повече от 30 минути, като в този интервал е включено и времето за реакция на почистващия препарат”, обясни Рейнер Шонфелдер, приложен инженер в LIQUI MOLY.
След изплакването на филтъра и монтиране на отстранения датчик се прави 20-минутен тест драйв, за да се задейства програмата за регенерация на филтъра. Разтворените частици изгарят и филтърът е отново чист.
Системата на LIQUI MOLY е създадена за професионална употреба и е с доказан ефект, за разлика от „почистващите горивни добавки“. Тези добавки могат само да намалят формирането на отлагания във филтъра и да забавят неговото запушване, но нямат реален почистващ ефект.
„Сервизите, които предлагат на своите клиенти почистване на филтъра с новата система, а не скъпоструваща смяна с нов, със сигурност ще си спечелят отлична репутация”, сподели Шонфелдер. „Това ще повдигне авторитета им и ще направят клиентите си по-лоялни. Автомобилите, използвани за кратки разстояния, или тези които се карат само през почивните дни, обикновено са най-засегнати от проблема. При тези автомобили LIQUI MOLY препоръчва почистването да става по-често, за да се предотврати цялостно запушване на филтъра” .
Цената на услугата в сервизите ще бъде 150-160 лв. За сравнение в Германия цената е 99 Евро.