Няма съмнение, че след обединението с Peugeot, а след това и със създаването на конгломерата Stellantis много наблюдатели изразиха мнение, че няма как с немския Opel да не „е свършено“. В действителност обаче никой не би направил подобна сделка с презумцията да не спечели. Още повече, че параметрите по нея са строго съблюдавани и от правителства и профсъюзи. Идеята е по-скоро да добавиш стойност с огромния опит на германците, тяхното производство и разработките на развойния център в Рюселсхайм. Тази база впрочем работеше за целия концерн GM, а разходите за това се пишеха на сметката единствено на Opel. Но както и да е, това вече е история, а сега Рюселсхайм работи само за Opel.
Заводът пък е напълно обновен и започна производството на новата Astra
Този факт сам по себе си е един от силните козове на модела, който споделя обща платформа и техника с Peugeot 308 и още няколко продукта. Автомобилът обаче е разработен самостоятелно от екипа в града недалеч от Франкфурт, където от 160 години се правят изделия с марка Opel. Това според мен са първите две базови и много важни характеристики на новия модел, който новите вносители на бранда у нас от София Франс Ауто представиха пред медиите с тест.
Дизайнът със сигурност докосва тънки струни в душите на истинските почитатели на марката. Напомня на славната Manta от 70-те години на миналия век. Но в същото време е с напълно модерни изчистени линии и технологии, с които всяка от последните генерации на колата се появяваше. Astra наистина е била винаги звезда в портфолиото на Opel. От появата на модела като наследник на Kadett през 1991 г. до началото на тази година са продадени над 15 млн. броя от модела. Автомобилът и сега внася иновации в компактния клас, налични преди само в по-високите класове модели. Новата Astra дебютира например с най-новата еволюция на адаптивната Intelli-Lux LED Pixel Light. Системата за осветление идва директно от топ модела Insignia със 168 LED елемента и заема водещо място в компактните и средни пазарни сектори.
Шестото поколение Astra засега се предлага само като спортен хечбек с пет врати. Очаква се появата и на новото комби Tourer, което ще бъде позиционирано като отделна гама
View this post on Instagram
В интериора веднага прави впечатление напълно новото табло в черен пиано лак с новия цифров Pure Panel. Пред очите не е спортният i-Cockpit на Peugeot, а по-класически оформен информационен клъстър. Воланът също с по-стандартна форма и елементи, но всичко е високотехнологично и информацията се изобразява и управлява както от 10-инчовия панел зад него, така и от също толкова големия панел в дясно. Аналоговите инструменти остават в историята. Вместо това новият интерфейс (HMI) със свежа, модерна графика предлага на клиентите чисто и по-интуитивно изживяване. Управлението се осъществява чрез изключително широк сензорен екран, точно като смартфон.
Моделът се предлага с множество модерни технологии
Базовите версии с цена от 43 205 лв. са със сензор индикатор при напускане на платното, спиране при ниска скорост за избягване на удар. Има информация за ограниченията на скоростта, базирано разпознаване на пътни знаци (само ограничение на скоростта), датчик и индикатор на системата за разпознаване на сънливост у водача (DDS). Водачът разполага още с круиз контрол, ограничител на скоростта, електрическа ръчна спирачка и др. Оборудването в следващите 5 нива става толкова по-богато че цената може да достигне почти 67 000 лв., което пак остава малко под най-луксозните братовчеди.
Не съм във възторг обаче от целия този огромен панел и връзката му с пространството като цяло. Но очевидно това е модата в момента, защото по подобен начин са оформени таблата на голяма част и от премиум моделите. Далеч повече ми харесват седалките, които отново отговарят на най-високите стандарти за удобство и здравословна позиция на тялото на германските учени.
Управлението е приятно, точно, няма излишна мекота, нито прекалена твърдост
За теста са предоставени автомобили с бензиновия двигател 1,2 литра, 3 цилиндъра със 130 к.с. Моторът е добър, разходът също, макар че ми се иска колата да е още малко по-силна. Важно е обаче, че Opel оборудва Astra и с дизелов двигател 1,5 литра със 130 к.с. На разположение е и бензинова версия 1,2 със 110 к.с. – по-удобна за града.
В същото време обаче колата вече е в plug-in хибриден вариант с 225 к.с. Това си е всъщност най-важният бонус от сливането с французите.
Догодина Astra ще има и напълно електрически вариант, което става все по-важно за някои пазари.
Моделът се предлага с шестстепенната скоростна и осемстепенната автоматична трансмисия, която е отлична и прави пътуването приятно.
Първоначално съм малко учуден от шума, който ми се струва твърде висок. Но това е в спортен режим и при нормалния и еко намалява. Сядам и на задните седалки, където мястото не е изобилно, но достатъчно. Комфортът и удобството правят впечатление, защото съм в един от вариантите с GT Line обзавеждане с кожени седалки Nappa, 6 говорителя и т.н.
В крайна сметка тези широки възможности за задвижване и обзавеждане също правят впечатление и дават шанс и на новото поколение Astra на пазара.