Начало Автомобилни новини “Новия Volkswagen” със световна премиера на IAA

“Новия Volkswagen” със световна премиера на IAA

235
0
New Volkswagen identity
снимка: Volkswagen

Volkswagen ще има две световни премиери на тазгодишното международно автомобилно изложение във Франкфурт (IAA). Едната е на изцяло електрическия модел ID.3, а другата – на новите лого и дизайн на марката под мотото „Новия Volkswagen”. Представянето на бранда ще стане по-модерно като цяло, ориентирано към дигитализацията на света и младежите.

„Тазгодишното издание на международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт ще отбележи повратен момент в стратегическото преориентиране на марката Volkswagen. Резултатите от нашата работа ще станат видими с модела ID.3 и новия дизайн на марката“, обяви във Волфсбург главният изпълнителен директор на Volkswagen/Леки автомобили Ралф Брандщетер. „Очакваме с нетърпение да представим „Новия Volkswagen“ пред публиката.“

„В момента Volkswagen взима и прилага много смели решения в почти всички области на своята дейност. Цялостното ребрандиране е логично следствие от стратегическото преориентиране на нашата марка“, сподели Юрген Щакман, отговорен за продажбите, маркетинга и следпродажбеното обслужване член на управителния съвет на компанията. „Гордея се много с постигнатото и смятам, че „Новия Volkswagen” носи мощно, свежо, позитивно и привлекателно послание.“

Посланието на „Новия Volkswagen“ ще стане видимо и осезаемо в дизайна на автомобилите, в общуването с клиентите на марката

То ще присъства и в цялостната корпоративна идентичност и представяне пред обществото.

„Новият дизайн на марката отразява мобилността във вида, който се е превърнал в естествена част от живота на хората”, обясни главният дизайнер Клаус Бишоф. „В новата ера на мобилността нашето мото е „digital first“ – без никакви филтри и ограничения.“

Новият дизайн е дело на съвместен екип на отделите по дизайн и маркетинг във Volkswagen. Внедряването му е осъществено с пълното участие на всички отдели на компанията за рекордно време от девет месеца с помощта на нова концепция, разработена от Volkswagen специално за тази цел. Новата схема на цялостното представяне на марката ще бъде не само по-смела и цветна, но и подчертано цифрово ориентирана. Визуалният език на марката ще е много по-различен от този, който брандът използва до момента.

„Искаме да бъдем по-човешки и по-живи в цялостното си представяне. Да възприемаме повече и по-често гледната точка на клиента. Да разказваме истински, автентични истории”, сподели главният маркетинг директор Йохен Зенгпийл-

Символът и запазената марка на тази философия ще бъде новото лого

То ще бъде по-модерно, по-ясно и по-опростено. Ще бъде сведено до основните си елементи и ще бъде представено с нов, плосък и двуизмерен дизайн. Всичко това ще осигури повече гъвкавост при използването му и ще бъде изключително разпознаваемо в цифровите медии. Същото се отнася и за новия набор от комуникационни сигнали на марката като пиктограми, типография, цветове и графично оформление. За първи път Volkswagen ще има звуково лого, което ще замени бившия слоган на бранда. Освен това в бъдеще марката Volkswagen ще говори с женски глас.

Ребрандирането на компанията ще е една от най-мащабните кампании от този тип в историята на автомобилната индустрия. То ще се осъществи поетапно.

Новият дизайн на марката е резултат от стратегията Transform 2025+, която компанията Volkswagen следва от есента на 2015 година

Компанията вече се подготвя за осъществяване на втората фаза от програмата. Тя включва внедряване на стратегията за електронна мобилност и цифровизация. Този процес ще бъде съпроводен с основна пренастройка на комуникациите на компанията с нейните клиенти. Volkswagen за първи път ще бъде в състояние да комуникира директно с клиента благодарение на свързаността на автомобила, дилърите и потребителите в изцяло фокусираната върху клиента цифрова екосистема на Volkswagen. Компанията ще премине процес на трансформация от чисто автомобилен производител в доставчик на услуги за мобилност, надхвърлящи границите на личния автомобил на клиента. За тази цел структурата на продажбите на марката ще претърпи фундаментална промяна заедно с дилърите, а маркетинговата дейност ще бъде изцяло пренастроена.