Начало Избрани Новият болид на Ферари е преминал успешно краштестовете

Новият болид на Ферари е преминал успешно краштестовете

2763
0
Ферари F1
снимка: Майкъл Потс

Новият болид на Ферари е преминал успешно краштестовете. Това твърдят различни източници в Италия. Автомобилът все още няма име и е известен като „Проект 667“. Ферари ще направи сериозни промени в болида за тази година в опит да направи още една крачка напред и да се бори за титлите при пилоти и конструктори.

Преминаването на краштестовете е един от най-важните етапи в развитието на даден болид. Това събитие бележи важен етап за Ферари. Италианският отбор се подготвя за предстоящия сезон и се надява да се бори както за шампионата на пилотите, така и за този на конструкторите

Новото шаси премина успешно статичните тестове в Маранело и динамичните тестове в съоръжението на CSI в Болате. Така беше получено одобрение от ФИА и новия болид вече може да се движи на пистата.

Автомобил на Ферари за 2025 г. е известен като „Проект 677“. Той ще бъде представен официално на пистата във Фиорано на 19 февруари. Ден по-рано Шарл Льоклер и Люис Хамилтън ще присъстват на общото представяне на всички отбори и пилоти в F1. Домакин на събитието ще бъде О2 Арена в Лондон.

Първите километри с новата машина на Ферари ще се случат няколко дни преди предсезонните тестове Бахрейн от 26 до 28 февруари. Няколко седмици по-късно новият сезон в F1 ще бъде открит в Мелбърн. Това ще бъде първи случай от 2019 г. насам, в който дадена кампания започва на пистата Албърт парк. През последните четири кампании това се случваше в Бахрейн.

В края на миналата година Фредерик Васьор разкри, че новият болид на Ферари ще има „1% общи части в сравнение с този от 2024 г.“ Очаква се Скудерията да направи сериозни промени в някои области и да отстрани слабостите на SF-24.

2025-та ще бъде последната година, в която се използва настоящото поколение болиди. Догодина влизат в сила нови технически правила както за шаситата, така и за задвижващите системи. Следователно автомобилите ще бъдат коренно различни спрямо настоящите.

Дизайнът на новия болид се очаква да бъде дело на Лоик Сера. Френският инженер започна работа във Ферари през октомври. Сера заема мястото на Енрико Кардиле, който напусна в средата на 2024-та, за да се присъедини към Астън Мартин

Очаква се новият модел да бъде с преструктурирано шаси с кокпит, разположен по-назад. Болидът трябва да бъде и с по-къса скоростна кутия, оптимизираща разпределението на теглото, за да се постигне максимално добро представяне на гумите.

Този дизайн има за цел да допълни най-новите смеси на Пирели. Те имат за цел да намалят прегряването и да позволят по-агресивни стратегии. Ферари има ключов принос в процеса на разработка на новите смеси. Това може би ще гарантира, че 677 ще работи добре с гумите.

Според доклад на Моторспорт Италия, Ферари отново залага на предно очакване тип пулрод. Тази концепцията беше използвана за последно от Скудерията през 2015 г. Очаква се това решението да даде аеродинамични предимства. Отбори като Ред Бул и Макларън използват такова окачване през последните години.

Тази промяна подчертава ангажимента на Ферари за усъвършенстване на механичната и аеродинамичната ефективност с цел намаляване на изоставането от преките съперници. 677 може да се похвали и с преработена форма на шасито. Тя трябва да дава приоритет на подобреното управление на въздушния поток за повишаване на аеродинамичните характеристики.

Слуховете сочат, че от Ферари са променили разположението на ключови компоненти, за да постигне по-стабилен автомобил, който работи при различни условия и на различни писти. Миналата година Скудерията изпитваше огромни затруднения при по-студени условия, тъй като загряваше много бавно гумите. SF-24 не се чувстваше никак комфортни на писти с бързи завои като Силвърстоун, Ред Бул Ринг, Сузука и др. В същото време болидът беше много силен на градски трасета като Албърт парк, Монако и Баку, както и на тези в Монца, Остин и Мексико Сити.

Междувременно стана ясно, че Ферари вече не работи с Филип Морис Интернешънъл. Производителят на тютюневи изделия е дългогодишен партньор на тима, макар и вече да нямаше присъствие върху болидите. Друго липсващо име е Сантандер. Испанската банка последва Карлос Сайнц в Уилямс. На тяхно място Ферари привлече Уникредит.