Начало Тест драйв Новият Civic залага на елегантност и динамичност

Новият Civic залага на елегантност и динамичност

5862
0
Honda Civic
Honda Civic

50-годишна история и над 27,5 милиона продадени автомобила в над 170 държави. В Honda я определят като „Колата за хората по света“ и имат своето основание за това. Да се направи добър „световен“ автомобил никога не е било лесно, но сега е още по-трудно. Все пак има неща, които са безспорни и се харесват навсякъде – като наистина добрия дизайн например. И новият Civic залага именно на него.

Външен дизайн

Колата е с елегантен, но сдържан вид, бих казал дори красив. Има много чиста линия на покрива. Голямото челно стъкло и меко слизащата задна част осигуряват голяма остъклена площ. Това придава пространство в кабината с усещане за ефир. Предната част все пак не е лишена от агресия и връзка с предишния модел. Интегрираната мрежеста горна решетка оформя направо спортно излъчване, което не се противопоставя на елегантността на силуета. Отзад височината на задната врата и комбинираните задни светлини са разположени по-ниско от предходния Civic, придавайки усещане за по-голям автомобил.

За да се създаде по-спортна естетика на елегантно купе с повече комфорт, междуосието на новия Civic е с 35 мм по-дълго от предишния модел

С 20 мм по-къс е задният надвес и е намалена общата височина на колата. Най-високата точка на линията на покрива е изнесена и малко по-напред в сравнение с предишния модел, следва  лек наклон към вратата на багажника, придаващ елегантния му вид.

Чисто структурно пък е интересно, че задната врата е изработена от смола, което я прави с 20% по-лека.

Семъл и стилен салон

Салонът е напълно променен. Той е изключително изчистен и семпъл в стила си, а нивото на качеството определено е повишено. На арматурното табло има 10,2-инчов цифров дисплей (базовите модели са със 7-инчов екран), който е с два спретнати кръгли циферблата. Информацията може да се персонализира достатъчно лесно чрез бутоните на триспицовия мултифункционален волан.

В центъра на арматурното табло е разположен 9-инчов сензорен екран. Разположението на менютата и графичният дизайн представляват значително подобрение в сравнение със стария Civic. За радост е запазен физическият контрол на силата на звука и няколко бутона за бърз достъп, както и възможностите за свързване с Apple CarPlay и Android Auto.

Под него се намират физическите бутони за управление на климатичната система

Вентилационните отвори на таблото са оформени като едно цяло и се простират по цялата ширина на купето. Обзавеждането е наистина приятно и всичко си е на място. Най-хубавото е, че за промяна посоката на въздушния поток се използват малки, сладки, подобни на джойстик бутони, издаващи приятно и скъпо звучащо щракване, когато се върнат в центъра. В долната част на централната конзола има безжично зарядно устройство за телефон, два USB порта и 12-волтов контакт.

Предните седалки са отлични, удобни като кресло, но поддържащи позицията на водача при по-дълъг пробег

В задната част пространството всъщност се е подобрило малко в сравнение с предишния Civic, благодарение на по-дългото междуосие. Въпреки че височината на покрива е малко по-ниска от преди, не липсва място за главите и достатъчно място за краката.

Багажникът също е напълно резонен, въпреки че с 416 литра не е толкова напред в сравнение с конкуренцията, колкото беше преди. Новият Civic запазва прибиращата се встрани щора за багаж на по-стария модел, която улеснява сгъването на задните седалки.

Управление на автомобила

Honda казва, че новият Civic е „кола за шофьори“ и иска да го възприема като спортен избор в сегмента на семейните хечове. Автомобилът е оборудван с модернизираното последно издание на спечелилата редица престижни награди хибридна система e:HEV. Тя комбинира литиево-йонни батерии и два компактни електромотора с новоразработения 2,0-литров бензинов силов агрегат по цикъл на Аткинсън. Двигателят с вътрешно горене постига най-добрата в бранша, равносилна на 41% топлинна ефективност. Отличава се с оптимизирано за по-бързо и икономично изгаряне директно впръскване и висок начален въртящ момент.

Впечатляващо е, че всичко това работи меко и дава динамика и плавност при движение. Хибридната конфигурация на Civic достига 183 к.с. и 315 Nm въртящ момент

Разходът на гориво е отличен – средно 4,7 литра на 100 км. Това е впечатляващо, особено като се има предвид, че изминахме по-голямата част от маршрута на теста при представянето на модела от вносителя Бултрако със системата в режим Sport. Интересен факт е и този, че безстепенната скоростна кутия e-CVT благодарение на два електрически мотора симулира естествено усещане за „превключване“ при ускоряване.

Шофьорът има възможност да избира между четири режима на управление – Eco, Normal, Sport и новия с индивидуални настройки. Автоматичното превключване между електрическо задвижване, хибридно и такова с двигател с вътрешно горене става неусетно. Шофирам в режим Normal и Eco и забелязвам, че често системата преминава в режим EV.

Така че Civic е икономичен като общо поведение, но в режим Sport колата може да се натисне и да направи ускорение от място до 100 км/ч за 7,8 секунди, което си е добро постижение за все пак семеен автомобил

Civic се предлага стандартнo с надграден пакет за безопасност (наречен Honda Sensing). Той включва автономно аварийно спиране, изскачащ преден капак за защита на пешеходци при удар, настройка за пълзене в задръстване за адаптивен круиз контрол, подобрено кормилно управление за поддържане на лентата и монитор за мъртвата зона.

Версии и цени

Новата Honda Civic e: HEV 2022 вече е налична за поръчка у нас. Цената ѝ започва от 65 990 лв. за базовото ниво Elegance, което традиционно за марката е много богато с екстри. 68 990 лв. е за ниво на оборудване Sport и се достига до 74 990 лв. за Advance, което, разбира се, е топ.