Начало Тест драйв Новият LEAF – динамичен и симпатичен

Новият LEAF – динамичен и симпатичен

512
0
Нисан LEAF

Нисан LEAF е най-продаваният електрически автомобил в света. На всеки 12 минути в Европа се продава един. Досега не се предлагаше у нас, но се виждаше по софийските улици.

През миналата година на софийския автосалон бе представено второто поколение на модела. То вече е в търговската мрежа на компанията. Има по-голям пробег, по-динамичен дизайн, водещи технологии.

LEAF ме грабна с елегантния си профил, източен външен вид, снижил коефициента на въздушно съпротивление (Cd) до 0,28. 100% електрическият характер на автомобила с нулеви емисии се подсказва от сините елементи по радиаторната решетка и задната броня. Размерите на модела са дължина от 4,49 м, широчина от 1,79 м, височина от 1,54 м и междуосие от 2,70 м. Слагам сака си в големия 435-литров багажник. Той може да се разшири при сгънати задни седалки до 1176 л и осигури впечатляващи възможности за побиране на вещи. Интериорът е видимо фокусиран към водача.

Дизайнът тип „плъзгащо се крило“ съдържа яркосини шевове на седалките, арматурното табло и волана и създава отпускаща среда и усещане за високо качество. На таблото разполагам със 7-инчов пълноцветен дисплей, където се извеждат ключови характеристики, включително информация от аудио и навигационните системи. Внедрена е най-новата версия на навигационната система NissanConnect, Bluetooth свързаност и DAB радио. Допълнително към стандартните навигационни функции тя включва и информация в реално време за най-близките точки на зареждане. За по-добра свързаност се предлагат също Apple CarPlay и Android Auto (в зависимост от пазара).

 

Настанявам се удобно и потеглям. До излизането ми от София тествам как се кара с един педал. С включена функция e-Pedal, при рязко отпускане на педала за ускорение LEAF спира много бързо. Рекуперацията е много силна и индикаторът се пълни докрай. Плавното отпускане на педала изглажда шофирането и почти прави ненужно използването на спирачката. Бързо се свиква с този режим и според мене е много подходящ за града.

LEAF е оборудван с новия модерен електрически силов агрегат с мощност 150 к.с.

Той е с подобрена енергийна ефективност, увеличени въртящ момент и изходна мощност. Преживяването е наистина уникално, защото целият въртящ момент от 320 Нм е наличен от момента на натискане на педала. Ускорението е отлично, от 0 до 100 км/ч само за 7,9 сек, постижение, което го поставя на върха на показателите в С-сегмента! При тръгване съм много пъргав и доволен, а при изпреварване се чувствам изключително сигурен.

С излизането от града включвам системата Pro-Pilot.

Това е интелигентна асистираща система, с която колата подпомага шофирането. Сама поддържа дистанция спрямо преден автомобил, като ускорява и намалява, завива и придържа автомобила в средата на лентата на движение. Не че с нашата маркировка това е възможно. Активирането на ProPilot е така лесно, както и стандартен автопилот. Пътят ни до Карлово е около 150 км. Новият LEAF има пробег от 378 км. Би трябвало да можем спокойно да стигнем до целта и да се върнем. Все пак организаторите на теста, в партньорство с eCars, са се погрижили в Шато Копса, където ще отседнем, да има специални мобилни зарядни станции, затова карам агресивно, без никакво усилие да пестим енергия.

Автомобилът е лесен за управление, ускорява феноменално и е изключително стабилен в завоите.

Това се дължи на ниския център на тежестта поради разположените ниско батерии. Така в края на пътуването зарядът на батерията е останал около 30%. Като стана въпрос за заряд на батерията, то имаме три начина да го направим. Най-бавният е в контакта. Не е необходимо никакво специално оборудване и пълен заряд се постига за 21 часа. Вторият е този, който ни бяха осигурили от eCars. Станциите са с мощност 7 kW и за пълен заряд на батерията от 0 са необходими 7,5 часа. Третият е бързо зареждане с 50 kW на зарядна станция. С нея от момента на предупреждение до заряд 80% са необходими от 40 до 60 минути.

В България засега LEAF е по-подходящ за използване в градски условия. Според тестовата процедура WLTP* с него могат да се изминат до 415 км в градски условия с едно зареждане. Това тестване отразява по-точно ситуациите в реални условия. Възможността на водачите да се радват на по-дълги пътувания е свързана с разширената европейска мрежа за бързо зареждане CHAdeMO.