Начало Автомобилни новини Новото BMW M5 дрифтира и с 4х4

Новото BMW M5 дрифтира и с 4х4

940
0
BMW M5 Competition

Специален тест за медиите организира наскоро BMW България. Беше наистина отлична възможност да тествам новото BMW M5 Competition и изобщо новите M и М Performance модели.

Гамата от автомобили за изпитания бе повече от впечатляваща – М2 Competition, M2 Competition оборудвано допълнително с M performance части (странични огледала от карбон, предна престилка от карбон, бъбрековидна решетка M Performance, заден спойлер М Performance, заден дифузьор от карбон). Следващите модели бяха М5 Competition, X4M Competition, М850i Купе, First Edition, Z4 M340i и X7 xDrive M50d, оборудван със следните BMW аксесоари – закачалка за дрехи, универсална закачалка, сгъваема маса и куфар за покрива.

В центъра на вниманието ми бе новото BMW M5

Вероятно най-важната новина е тази, че моделът дебютира за пръв път с двойно предаване, наречено M xDrive. Системата е разработена от BMW M GmbH и е най-емоционалното задвижване в сегмента. Тя работи с централна раздатъчна кутия с многодисков съединител и напълно променливо разпределя мощността между предната и задната ос. За оптимално сцепление допринася и активният диференциал на задната ос, който осигурява блокаж между 0 и 100%. Режимът на M xDrive може да бъде определян индивидуално от водача. На разположение са 5 различни конфигурации, базирани на комбинациите между програмите на DSC и тези на M xDrive. Започвам с най-базовата настройка, с включен динамичен контрол на стабилността DSC и 4WD. Тя допуска леко превъртане на задните колела при ускорение на излизане от завоите, с което допринася за емоцията в новото BMW М5. В режим M Dynamic системата M xDrive позволява лесно контролирани дрифтове.

Трите режима на M xDrive с изключен DSC пък са замислени да задоволят желанията и на запалените водачи, но са предимно за шофиране на състезателната писта. При тях може да избира между 3 възможности до чисто задно задвижване, като при този режим водачът може да избира собствен ъгъл на дрифт и се разкрива чиста динамика на управлението за майсторите на волана.

Благодарение на всичко това иначе все така класическият седан с 4 врати BMW М5 достига до нови измерения на динамиката на управлението

Пригоден е едновременно за всекидневието и пистите, при всякакви условия на пътя.

За задвижване на новото BMW M5 работи 4,4-литров V8 битурбо бензинов двигател с технология M TwinPower Turbo. Инженерите значително са модернизирали мотора спрямо предишния модел. Новоразработеният турбокомпресор, ефективното индиректно охлаждане на нагнетявания въздух и по-високото налягане на впръскването осигуряват по-висока мощност и въртящ момент. Мощността от 625 к.с. се се развива в интервала от 6000-6700 об/мин. Максималният въртящ момент от 750 Нм е на разположение още от 1800 об/мин и се запазва на това много високо ниво чак до 5800 об/мин. Благодарение на тези данни динамичните характеристики на новото BMW M5 Competition са впечатляващи. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3,3 секунди, а от място до 200 км/ч са му необходими едва 10,8 секунди.

Максималната скорост е ограничена електронно до 250 км/ч, а при опционалния пакет M Drivers – до 305 км/ч

Твърде е възможно без ограничител максималната скорост да достигне над 350 км/ч. Мощността е пренесена към колелата чрез специално настроена 8-степенна автоматична трансмисия M Steptronic. В режим D тя осигурява комфортно, напълно автоматично превключване, но предавките могат да бъдат сменяни и ръчно. Това става по избор или чрез компактния селектор на трансмисията на средната конзола, или чрез лостчетата за превключване на волана. Благодарение на Drivelogic водачът може да адаптира характеристиките на трансмисията към личните си предпочитания.

За използване по състезателната писта 8-степенната трансмисия M Steptronic осигурява екстремно къси времена за превключване и с това допринася за високата пъргавина и динамика на управлението на новото BMW M5. Окачването е настроено за всекидневно шофиране при максимално сцепление и изживяване на ненадминатата динамика.

Водачът може да избира между трите общи режима на движение Comfort, Sport и Sport Plus

Характеристиките на двигателя също могат да бъдат конфигурирани индивидуално чрез трите режима Efficient, Sport и Sport Plus. Чрез двата бутона М1 и М2 на волана могат да бъдат запаметени и след това активирани две свободно избираеми настройки за всички режими на двигателя, трансмисията и режимите на M xDrive, DSC и Head-Up дисплея.

Каросерията на новото BMW M5 е променена спрямо базовия модел Серия 5. Инженерите са оформили по нов начин предните, по-широки странични панели и облицовката на предната броня с по-големи отвори за подаване на въздух към охладителните системи и спирачките. Нов е и задният дифузьор.

Четирите тръби на изпускателната система подсказват не само визуално за мощността на BMW M5, но и осигуряват подходящия спортен звук благодарение на управляемите клапи, които се настройват от водача чрез бутон.

Предният капак е със специфичен за М-моделите дизайн, изработен е от алуминий и има характерни гънки

Техните линии продължават в лекия покрив, който е от карбонови композитни материали. Понижаването на теглото благодарение на покрива и на другите детайли като изпускателната система допринасят за това новото BMW M5 със задвижване на четирите колела M xDrive да е по-леко от предшественика си. По-леки от конвенционалните спирачки от чугун са и монтираните серийно композитни спирачки. С лакираните в син цвят 6-бутални спирачни апарати отпред и 1-бутални апарати отзад, както и перфорираните и вътрешно вентилирани спирачни дискове на всички колела, те осигуряват спиране, съобразено с динамичните характеристики на колата. Още по-висока стабилност имат опционалните M-карбонови керамични спирачки, които се разпознават по лакираните в златист цвят спирачни апарати и са по-леки с 23 кг.

Новото BMW M5 може да бъде поръчвано от септември 2017 г., а цената му започва от 117 900 евро.

Впечатление ми направи, че автомобилът е много динамичен, отзивчив, реагира незабавно при подаване на газ, завиване, екстремно спиране. Би могъл да харчи над 20 и около 10 литра на 100 км – в зависимост от тежестта на десния крак. Просторен салон, комфортен и с невероятен тътен от ауспуха.

Технически данни:

BMW M5 M xDrive

High Performance 4,4-литров V8 двигател с технология M TwinPower Turbo

460 кВт/ 625 к.с. при 6 000 – 6 700 об/мин

750 Нм при 1 800 – 5 800 об/мин

4,4-литров V8-цилиндров битурбо бензинов мотор

8-степенна автоматична трансмисия M Steptronic

3,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

305 км/ч максимална скорост

среден разход на гориво: 10,8 л/100 км; СО2 емисии: 246 – 243 г/км)

М Спортен пакет

М Аеродинамичен пакет (предна и задна броня, както и странични прагове в цвета на каросерията)

Графика на страничните прозорци в черен гланц

20- до 22-инчови М алуминиеви джанти

М Спортно окачване

М Спортна изпускателна система

М Спортни спирачки

Арки на калниците и странични прагове в цвета на каросерията

М спортен мултифункционален волан

Осветени М лайстни на праговете

М стелки, М опора за крака на водача и М педали

Специфичен за М дизайн на ключа

М Sport кожена тапицерия с контрастни шевове и М апликации