В момента следващото поколение на BMW Серия 3 Седан преминава през решаващите етапи по своя път към готовност за серийно производство. За тестовете и настройка на динамиката на управлението е възможна само една писта: легендарната Северна отсечка на Нюрбургринг. Тестовете на „Зеленият ад“ по традиция служат като бойно кръщение за технологиите на задвижването и окачването на новоразработените модели на BMW.
Там за маскираните прототипи на новото BMW Серия 3 Седан е подготвена особено разнообразна изпитателна програма. Защото с всеобхватната модернизация на окачването на колелата, пружините и амортисьорите, кормилното управление и спирачната система с всяка следваща обиколка по пистата конструкторите имат разнообразни възможности за оптимизиране на комфорта на возене и динамиката на ултимативния спортен седан в премиум сегмента на средния клас. Дори и само базовата концепция на модела с 4 врати показва до каква степен развойният процес е фокусиран върху повишения спортен дух.
Центърът на тежестта на автомобила е с около 10 мм по-нисък в сравнение с предишния модел, разпределението на теглото между осите е балансирано хармонично в съотношение 50:50, без отчитане на допълнителното оборудване собственото тегло е понижено с до 55 кг. От друга страна, значително са повишени устойчивостта на каросерията срещу усукване и свързването на компонентите на окачването, които са от решаващо значение за настройките на кормилното управление и акустиката при шофиране.
Пъргавината и прецизността на кормилното управление се повишават благодарение на значително разширените следи, повишените стойности на камбъра осигуряват допълнителен потенциал за максимална странична динамика.
В портфолиото от двигатели най-силно впечатлява основно модернизираният четирицилиндров бензинов двигател. Той е най-мощният четирицилиндров агрегат, монтиран някога в сериен модел на BMW. Въпреки това разходът му на гориво е по-нисък с около 5 % спрямо предишния двигател, за което допринася и допълнително модернизираната осемстепенна трансмисия Steptronic. Бензиновият филтър за твърди частици оптимизира емисиите на новия двигател, който вече отговаря на нормата за вредни емисии Euro 6d-TEMP.
Освен каросерията по-леки и по-здрави спрямо предишният модел са и предната и задната ос на новото BMW Серия 3 Седан. Благодарение на това е възможно кинематиката и еластокинематиката на окачването да бъдат насочени особено точно към уверени и в същото време спортни характеристики при шофиране. Акцентът при разработката на технологията на окачването на новото BMW Серия 3 Седан е неговата иновативна система на амортисьорите.
Използваните за пръв път при модел на BMW амортисьори, работещи в зависимост от хода, реагират безстепенно и прогресивно в зависимост от съответния ход на окачването. По този начин е възможно особено нежно и прецизно неутрализиране на колебанията, възникващи при преминаване през неравности на пътното платно и при динамично движение по завои – идеалните предпоставки за един уникален баланс между спортен дух и комфорт на возене, който определя характера на новото BMW Серия 3 Седан. Много разнообразното трасе на Северната отсечка на Нюрбургринг бързо се доказва, като идеалната локация за целенасочените фини настройки на взаимодействието на новата технология на амортисьорите с познатите компоненти на окачването.
„Ние ползваме работещите в зависимост от хода амортисьори като активен елемент на настройките, за да може да гарантираме уверени пътни характеристики при всякакви условия“, каза Петер Ланген, ръководител на динамиката на управлението. „При малки ходове на окачването фините реакции на амортисьорите осигуряват комфортно гасене на колебанията. При преминаване през големи вълни по пътната настилка големите колебания на каросерията се контролират чрез по-високи амортизиращи сили.“
Работещите в зависимост от хода на окачването амортисьори са част от серийната технология на окачването на новото BMW Серия 3 Седан. Освен това със специфични настройки те са част и от М Спортното окачване, което включва и снижаване на каросерията с 10 мм, 18-инчови алуминиеви джанти и гуми с различен размер на предната и задната ос. Свързаното с това повишение на динамиката може да се усети по-интензивно от всякога.
Увеличените с около 20 % спрямо серийното окачване амортизиращи сили при М Спортното окачване се усещат особено добре на Северната отсечка на Нюрбургринг. „По този начин разликата спрямо серийното окачване е много по-осезаема“, казва Петер Ланген. „Освен това ние осигурихме значително по-спортни характеристики на М Спортното окачване с по-твърди тампони и стабилизатори, по-стегнати пружини и допълнителни усилвания на каросерията.“ За допълнително увеличаване на динамичните характеристики
Новото М спортно окачване се предлага само в комбинация с Променливото спортно кормилно управление. В допълнение към зависимото от скоростта сервоусилване на кормилното управление Servotronic се осигурява променливо предавателно число на кормилното управление. За новото BMW Серия 3 Седан по нов начин е конфигурирано и променливото спортно кормилно управление. То вече реагира значително по-прецизно и при леки движения на волана, без да е нервно при движение направо. Хармоничните настройки на кормилното управление се усещат както в дългите завои, така и при бързи последователни смени на посоката на движение. Линейното увеличение на силата за завъртане на волана и оптимизираната обратна връзка повишават прецизността при динамично шофиране по завои.
М Спортният диференциал доказва качествата си перфектно както на Северната отсечка на Нюрбургринг, така и на трасето за Grand Prix. Блокажът на задният диференциал с електронно управление на новото BMW Серия 3 Седан е свързан със системата за контрол на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността) и осигурява ситуативно ограничаване на разликата между оборотите между вътрешното и външното за завоя задно колело. По този начин в зависимост от ситуацията на пътя може още в зародиш и без спирачни намеси да бъде повлияно както на недозавиването, така и на презавиването на автомобила.
Активният блокаж на диференциала целенасочено разпределя мощността между задните колела. По този начин той предотвратява превъртането на колелото с по-ниско сцепление и осигурява неограниченото оползотворяване на мощността на двигателя за създаването на още по-спортна радост от шофирането. „За разлика от конвенционалните механични блокажи управляваният М Спортен диференциал може много повече от това само да оптимизира сцеплението“, казва Петер Ланген. „Освен динамиката на управлението в завои осезаемо се повишава и стабилността по курса, например при промени на динамичния център на тежестта.
Така новото BMW Серия 3 Седан може да се управлява впечатляващо уверено и без усилия дори и при динамичен стил на шофиране.“ При спортните водачи активният блокаж на диференциала позволява значително по-високи стойности на страничното ускорение, както и осезаемо повишаване на динамиката при ускорение на излизане от завои. Освен това оптимизираната стабилност без спирачни намеси повишава и прецизността и точността по курса на новото BMW Серия 3 Седан.