Лично британският посланик Роб Диксън приветства в резиденцията си в София представители на медиите за тест на новото Mini Countryman. Ангажиментът му сам по себе си свидетелства за все така силната емоционална обвързаност на британците с марката Mini
В не по-малка степен e и желанието им успешното развитие на компанията в Оксфорд да продължи, макар че точно този модел ще се произвежда в новия завод на BMW в Лайпциг.
Mini отдавна се откъсна от творението на Сър Алек Исигонис, създал преди 65 години в една различна, по-бедна епоха малкия британски автомобил за всички и спечелил рали Монте Карло само 5 години по-късно. Днес това е луксозен бранд с доста по-различни продукти, а новият Countryman е още една стъпка в бъдещето. Моделът е с 6 см по-висок и с 13 см по-дълъг от предходната втора генерация. На практика е модерен семеен кросоувър с класически Mini елементи и черти от познатия go-cart характер.
Идеята в развитието на марката е да бъдат обособени три моделни семейства. Първото – моделите Mini Cooper – да са най-преките наследници на старите традиции с мотори с вътрешно горене. Countryman да е модерен SUV с комбинация от задвижвания, а най-новата фамилия Mini Iceman да е с напълно електрическо задвижване. Така марката наистина ще покрие спектъра от търсения на клиентите – в някаква степен водени от любов към славното минало, търсещи британския стил и традиции, модерни кросоувъри и напълно електрически коли.
Съчетанието на британската идентичност с най-модерни технологии е оръжието на новия Countryman. Външният дизайн е добра интерпретация на класическите Mini елементи, с модерни LED светлини и цветови решения
В интериора пък веднага прави впечатление големият и за първи път в новата епоха кръгъл ОLED дисплей в средата на таблото. Той е точно като в митичното Mini от 60-те години на XX век. Но оборудването е с още по-нова операционна система, възможности за свързаност и управление от XXI век. В него са интегрирани елементи като новите Experience Modes и разширените асистиращи системи като Intelligent Personal Assistant с гласово управление.
В колата може да се създава различна атмосфера чрез различни шарки и графики на амбиантно осветление, промяна на звуковия фон и др. Индивидуализацията на интериора е до най-малките детайли. В долната част на OLED дисплея директно могат да бъдат избирани менютата за навигацията, медията, телефона и климатичната инсталация. Всички други функции могат също като при един смартфон да бъдат управлявани чрез менютата само с докосване на екрана. Чрез MINI App може да бъде поставена индивидуална снимка като фон на дисплея. С помощта на дигитален Colour Picker доминиращият цвят на снимката може да бъде разпространен върху текстилните повърхности на арматурното табло и т.н.
Арматурното табло е без допълнителни индикатори зад волана. Опционалният Head-up дисплей проектира цялата необходима информация в зрителното поле зад характерния волан
В салона има повече място с увеличените размери на Countryman. Багажникът пък е с обем от 460 до 1450 литра при сгъване на задните седалки и когато става дума за това до какво ниво на оборудване стигна Mini при своите модели, трябва да се отбележат опции като електрически седалки с масажни функции и памет. Изброяването на различните нови технологии и за подпомагане на управление може да продължи също толкова дълго, но и компанията подчертава, че новият Countryman е модерен и екологичен автомобил не само като използване, но и като производство. В интериора са използвани много устойчиви материали, както и при производството му. Така например джантите са с до 70% рециклиран алуминий.
Пак в пряка връзка с модерната епоха моделът е в две напълно електрически версии. Първата е Countryman E с 204 к.с. и 250 Нм. Вторият вариант е с два електродвигателя с 313 к.с. и 494 Нм, със задвижване на четирите колела. Ускорението на колата в тази версия до 100 км/ч е 5,6 сек. Батерията е с 66,45 kWh и с нея Countryman E може да измине 462 км, а Countryman SE ALL4 – 433 км по WLTP. Но в гамата се предлага и дизелова версия. Налице са и 3 бензинови варианта със 170, 218 и 306 к.с. Всички те са с Mild-Hybrid хибридна технология за регенерация на спирачната енергия и при ускорение подпомага двигателя с вътрешно горене с до 14 kW електрическа мощност.
Двете по-силни версии са със задвижване на четирите колела, като най-силната John Cooper имаме на разположение за теста. Доволен съм, че при нея няма компромиси в динамиката
Леко разширената следа и удълженото междуосие са стабилна основа за добро пътно поведение и управление. Търсено е и се усеща все така типичното за Mini управление като картинг – по-директно, малко по-твърдо. Моделът серийно се оборудва с качествени, старателно настроени амортисьори в комбинация с предварително напрегнати стабилизиращи щанги. Те осигуряват по-високата прецизност на управление и стабилност, който се чувства най-добре в бързи завои, където почти няма накланяне. Предавателното число на кормилната рейка от 55 мм на един оборот дава по-директно усещане във волана.
Като опция се предлага снижено с 15 мм адаптивно окачване с честотно селективни амортисьори. Увеличаването на диаметъра на гумите с 30 мм до общо 710 мм осигурява не само по-впечатляваща външна визия, но и подобрява динамиката на управлението, както и комфорта на возене. В допълнение при опционалните варианти на джантите 19 и 20 инча с увеличена ширина с 20 мм до 245 мм се увеличава още картинг усещането при каране. Стандартно моделът е с джанти от 18 до 20 инча, като логично по-силните варианти като тестовия са с по-големите. Така в крайна сметка се е получил наистина модел в британски стил, което е било и търсено.
View this post on Instagram