Начало Автомобилни новини Новото поколение Land Cruiser – завръщане към корените

Новото поколение Land Cruiser – завръщане към корените

2233
0
Toyota Land Cruiser 250

Land Cruiser 250 отново става ъгловат, запазва солидната носеща рама и високата проходимост

След като предишното поколение жънеше успехи на пазара цели 15 години, Toyota представи новия Land Cruiser. Най-продаваният в света високопроходим автомобил остава такъв, какъвто е бил винаги – майстор на офроуда с качества за пътуване на дълги разстояния. И както се очакваше, Toyota се връща към ръбестите форми, слагайки край на заоблената ера на предходния модел.

Подобно на всички нови високопроходими модели на концерна новият Land Cruiser 250 / J25 е базиран на платформата TNGA-F с носеща рама с надлъжни греди. Следователно той продължава да е всъдеход от старата школа, което трябва да се разбира в положителен смисъл. Шасито остава също толкова класическо: твърд мост с винтови пружини отзад и изключително стабилно независимо окачване отпред. Новото е, че Toyota вече предлага като опция стабилизатор, който може да бъде разкачен с натискането на един бутон. Така се подобрява „разчекването“ на мостовете извън пътя.

Визуално изключително „четвъртит“, с прави линии и ръбове, новият Land Cruiser J25 е напълно различен от предшественика си. „Сухопътният кръстосвач“ има значителен пътен просвет, силно оформена линия на раменете и още по-разширени навън калници, които  му придават доста мускулест като цяло вид. Някои може би са озадачени от двете различни предни части на снимките – едната с кръгли фарове, а другата с правоъгълни LED светлини. За тях ще поясним, че моделът с кръглите, леко носталгично изглеждащи светлини е лимитираната версия First Edition с пълно оборудване. От нея за Европа бяха планирани 3000 бройки, които бяха разграбени веднага след началото на резервациите.

Дължината е почти пет метра

Новият Land Cruiser е по-дълъг от стария с осем сантиметра, но остава под границата от пет метра. Дължината му е 4920 мм, широчината – 1980 мм, а височината – 1870 мм. Междуосието е 2850 мм. Освен това с новия модел късото междуосие изчезва от гамата; напоследък търсенето на Land Cruiser с три врати е слабо.

Дизайнът на интериора е също толкова „четвъртит“, колкото и този на екстериора. Land Cruiser 250, който се предлага в пет- и седемместен вариант, има ъгловато арматурно табло. На него дигиталните контролни уреди и мултимедийният дисплей са разположени в общ корпус. Класическият, голям скоростен лост за автоматичната трансмисия и механичните превключватели за всички важни функции допълват практичния, семпъл дизайн на интериора.

Истински всъдеход отвън и отвътре

Като истински световен автомобил Toyota Land Cruiser J25 ще се предлага с различни варианти на задвижване. Базов двигател, особено за пазарите с по-лошо качество на горивата, ще бъде 2,7-литровият четирицилиндров бензинов мотор със 163 к.с. Над него е 2,4-литровият бензинов турбоагрегат с 281 к.с., който се предлага и като хибридна версия със системна мощност 330 к.с. Нито един от тях обаче няма да се продава в Европейския съюз. Тук ще остане изпитаният турбодизел от предходния модел. Четирицилиндровият двигател 1GD-FTV с работен обем 2,8 литра развива 204 к.с. и отдава 500 нютонметра въртящ момент. Той е комбиниран серийно с осемстепенна автоматична скоростна кутия.

През 2025 г. Toyota ще представи версия на Land Cruiser за Европа със система мек хибрид. Тя ще комбинира 2,8-литровия дизелов двигател с 48-волтов електрически мотор-генератор, компактна 48-волтова литиево-йонна батерия и старт-стоп система.