Transporter, Caravelle, Multivan и California – това са четирите основни моделни линии на популярния автомобил – бестселър, чиито продажби достигнаха милионни измерения. За техните многочислени фенове – заети в сферата на услугите, занаятчии, семейства, бизнесмени и пътешественици – тези автомобили са начин на живот, синоним на безгранична мобилност и разнообразие.
Новото поколение на сполучливите лекотоварни модели на Фолксваген вече се предлага и в България. От Порше БГ, официалния вносител съобщават, че всеки, който желае да тества моделите, може да направи това при най-близкия оторизиран дилър на Фолксваген в страната. Автомобилите от новата усъвършенствана генерация се отличават с по-ниски емисии на вредни частици и са по-икономични, по-комфортни, по-безопасни, по-интелигентни и по-елегантни от всякога досега.
Изтънчени форми и високи технологии за един бестселър
Каросерията на бестселъра е оформена в духа на новите дизайнерски стандарти на Фолксваген. Особено впечатляваща е лицевата част на автомобила със суверенните си черти. В техническо отношение, моделната линия, известна като Т5 прави огромен скок напред. Пример за това е двигателната гама: новите по-икономични и изключително безшумни турбодизелови двигатели (TDI) разполагат вече с Common-Rail-система за впръскване на горивото. Благодарение на новата TDI-система, стойностите за разхода на гориво спадат с до 1,9 л/100 км и емисиите на СО2 намаляват аналогично с 52 г/км. Така, цялата двигателна гама покрива нормите за отработени газове EВРО 5.
Освен всичко друго, за първи път в световен план е налице възможността за вграждане на 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител (DSG) като опция. Също като опция се предлага и нова система за задвижване на 4-те колела (4MOTION, с Haldex-съединител от четвърто поколение), благодарение на която е възможно придвижването отвъд границите на асфалтовите пътища. Новост тук е факта, че лекотоварното подразделение на Фолксваген предлага от 2010 г. по желание на клиента и 4MOTION-версия с DSG. Безопасността на борда е подобрена значително с ред системи, които са вече част от серийното оборудване: асистент за потегляне по наклон нагоре, усъвършенствана ESP-система, нова функция „Авариен сигнал при спиране”, както и други нови опционални помощни системи. По отношение на интериора, впечатление правят обновените контролни уреди, волани, радио-навигационни системи и тапицерии. Отличната ергономия в купето допълва перфектния облик на автомобила.
Четири нови Common-Rail двигателя и скоростна кутия с двоен съединител
Благодарение на новите 4-цилиндрови дизелови двигатели с Common-Rail-впръскване, най-продаваната моделна линия в Германия и Европа поставя нови стандарти за икономичност и се грижи за опазването на околната среда. TDI-двигателите (1.968 куб.cм) се предлагат с 4 мощности: от 62 кВт/84 к.с., 75 кВт/102 к.с., 103 кВт/140 к.с. до 132 кВт/180 к.с. Двигателят с мощност от 140 к.с. е допълнително подсилен чрез турбокомпресор с променлива геометрия на турбината; при топ-версията в двигателната гама, с мощност 180 к.с., Фолксваген внедрява допълнително и двустепенно регулирано нагнетяване посредством би-турбокомпресор. Подобна форма на „downsizing“ (намаляване на работния обем на двигателя и съпътстващи мерки от електронното управление) се извършва за първи път в този сегмент автомобили с дизелови двигатели от Фолксваген Групата.
Революционна новост е 7-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител (DSG), вграждана за първи път в света в автомобили от класа транспортер, ван или кемпър. В резултат на това се постига забележителна икономичност, което е най-голямото предимство за потребителя. За пример може да се посочи най-мощният двигател от гамата, със 180 к.с., при който се постига намаление в разхода на гориво с до 1,9 литра на 100 км пробег, в сравнение с предшественика му със 6-степенната автоматична скоростна кутия. Усъвършенстван е и бензиновият двигател с мощност 85 кВт / 115 к.с., който покрива вече нормите за отработени газове EВРО 5. Така, сравнено с предходни поколения, Фолксваген успешно понижава емисиите на СО2 и разхода на гориво средно с 10% за цялата моделна линия. При вариантите с ръчна скоростна кутия и предно предаване, стойностите на емисиите на СО2 и разхода на гориво се движат в диапазона от 7,2 литра / 190 г/км CO2 (84 к.с. и 102 к.с.) до 7,5 литра / 197 г/км CO2 (180 к.с.): това е с до 0,9 л по-малко от когато и да е било досега.
Характерно за всичките 4 дизелови двигатели е тяхното изключително поведение. При това още от най-ниски обороти: дори най-малкият TDI-двигател с мощност от 84 к.с. развива максимален въртящ момент от 220 Nm при 1250 об/мин. При варианта с мощност от 102 к.с. максималният въртящ момент от 250 Nm се постига при 1500 об/мин. Двигателят с мощност 140 к.с. достига максимален въртящ момент от 340 Nm при невероятните 1750 об/мин, а TDI-двигателят със 180 к.с. постига максимален въртящ момент от 400 Nm още при 1500 об/мин. Филтърът за твърди частици е, разбира се, част от оборудването.
Multivan & Co следват дизайнерските стандарти на Volkswagen
Отличителното при новото поколение е преди всичко напълно променената му лицева част. Ясните, хоризонтални линии придават на автомобилите благороден и непреходен облик. Напречната радиаторна решетка е винаги в черно, независимо от версията на автомобила. Същата е в матирано черен цвят при моделите Transporter (Kasten, Kombi, бордови), Caravelle Trendline и California Beach. Характерни за Caravelle Comfortline, Multivan (бизнес ванът, както и версията за свободно време) и California Comfortline (кемпър) са гланцираните черни решетки със съответните хромирани лайсни към тях. Горната лайсна е удължена по протежението на фаровете, които също са с обновена визия. Нови са и интегрираните в бронята фарове за мъгла. За първи път, те поемат функцията и на статични светлини с функция осветление в завой. Погледнати отзад, Caravelle, Multivan и Сalifornia се отличават от предшествениците си с нови стоп-светлини, следващи дизайнерската линия на Фолксваген.
Нови помощни системи и по-богато серийно оборудване
17 или 18-цолови алуминиеви джанти (в зависимост от оборудването) както и аеродинамично оформените външни огледала завършват облика на новите модели. За първи път радио-приемниците са вградени във външните огледала. Новост в класа на най-продавания модел е също така системата Side Assist (помощна система при преминаване в друга лента). Side Assist предупреждава водача чрез сигнал във външните огледала за наличие на автомобил в мъртвото зрително поле. Нова е и системата за контрол на налягането в гумите. Тя пермананентно анализира ъгловата скорост на всяко от колелата. Сравнявайки скоростта им на въртене, системата разпознава кога има спад в налягането на някое от тях.
Още новости: Multivan Comfortline се предлага вече серийно с 16-цолови алуминиеви джанти, а Multivan Highline се представя подобаващо със 17-цолови алуминиеви джанти и декоративни лайсни в страничната и задната му част.
Интериорът прави прехода към пътническите автомобили
Изцяло преработен е интериорът на новата моделна линия. Контролните уреди например са осветени от бяла светлина на заден фон и са обградени с хромирани гривни. Всеки един от моделите от новото поколение се предлага и с индикатор, препоръчващ оптималния момент за превключване на предавките. Обновен е наред с това целият спектър от радио-навигационни системи. Хит сред новостите е радио-навигационната система RNS 510 с тъчскрийн. С озвучителната система Dynaudio се постига акустика, близка по качество на звука до концертно изпълнение. USB-портът Media-IN прави възможно лесното използване на МР3 плейъри. Нови на борда са контролните панели на автоматичния и полуавтоматичния климатик както и воланите с 3 лъча. Серийното оборудване при много от версиите е обогатено. Това важи с особена сила за Multivan Startline: интериорът на новото базово изпълнение на модела е изцяло тапициран, за разлика от предшественика му и разполага с предни въздушни възглавници встрани и за главата на водача и пътника до водача. Лакираните брони, част от серийното оборудване свидетелстват за принадлежността на модела към семейство на Multivan.