Начало WRC News Нювил и Еванс в ожесточен двубой в Хърватия – дели ги само...

Нювил и Еванс в ожесточен двубой в Хърватия – дели ги само 0,1 сек

532
0
Тиери Нювил
Тиери Нювил; снимка: Хюндай

Тиери Нювил и Елфин Еванс са на само 0,1 сек разлика след двубой в продължение на осем отсечки през първия ден на рали Хърватия, четвърти кръг от световния шампионат (WRC) за 2024 г. Белгийският пилот на Хюндай поведе в надпреварата, но спукана гума в края на деня на практика унищожи преднината му.

Първият пълен ден от рали Хърватия започна със сериозно темпо от страна на Нювил. Той взе три от първите четири отсечки и натрупа 8,6 сек аванс. Себастиен Ожие бе трети на над 21 секунди назад при обедния сервиз. Осемкратният световен шампион попадна в едни от най-променливите условия по трасето. Екипажите се движеха по кални отсечки, от време на време дори прехвърчаше сняг! Всяко мръдване от пътя нанасяше кал и мръсотия по етапите и затрудняваше следващите коли в реда на стартиране. Ожие спука гума в началото, но продължи да се бори.

През втората част от деня Нювил натрупа още около две секунди аванс преди спукана гума да изяде преднината му.

„Имаше камък на пътя, който се опитах да избегна. Явно не съм преценил достатъчно добре колко е близо, защото гумата се спука моментално. Бях само на 2 километра от финала на отсечката. След това само се постарах да оцелея до финала“, сподели Нювил

Еванс коментира, че през първата половина от петъчния ден пътищата бяха особено мръсни и ставаха все по-мръсни с преминаването на всеки автомобил по тях.

„Това ни помогна да сме по-бързи от съперниците зад нас, но не постигнахме скоростта на Тиери. Следобед се получи чудесна битка и темпото ни се завърна. Колата като цяло върви добре, балансът е приличен“, добави уелсецът.

От Танак бе четвърти и изпитваше грижи с управлението на колата си. Следобед бе по-доволен след някои промени по автомобила, довели до по-постоянно поведение на трасето.

„Въпреки това нямахме достатъчно увереност в колата, за да атакуваме на пълна газ“, добави естонецът.

Пети в подреждането бе Адриен Фурмо, следван от Такамото Кацута, Андреас Микелсен, Грегоар Мюнстер, състезаващият се с български лиценз Николай Грязин, Йоан Росел и т.н. Грязин и Росел – и двамата със Ситроен – са на над две минути пред съперниците си в WRC2.