Начало Rally Нювил води в рали Хърватия пред Ожие и Еванс, Рованпера отпадна след...

Нювил води в рали Хърватия пред Ожие и Еванс, Рованпера отпадна след зрелищно падане

791
0

Тиери Нювил води в рали Хърватия след първия ден на надпреварата, която е трети кръг от световния рали шампионат за 2021 г. На 7,7 сек зад пилота на Хюндай е Себастиен Ожие, следван само на 0,3 сек от съекипника си в Тойота Елфин Еванс.

Нювил поведе от началото на деня, макар в началото да се оплака, че няма прилепяне

„Сцеплението беше нулево. Освен това направихме един огромен скок с тежко приземяване, което бе болезнено. Карах толкова добре, колкото мога. Автомобилът върви като хората, използвам и максимума от стратегията. Сцеплението продължи да се променя до обяд“, обясни белгиецът.

В петата отсечка Нювил се завъртя и загуби малко време, но запази лидерството.

„Пътят бе по-сух от сутринта, но траекторията не бе напълно чиста. На моменти можех да рискувам повече, но все пак сме на твърде ранен етап от ралито“, допълни той.

Ожие натисна сериозно следобед и в последната петъчна отсечка успя да задмине съотборника си Еванс, заемайки второто място. Той също имаше известни проблеми в началото на деня, включително спукана гума.

„В битката сме и това е страхотно. Колата върви добре. Беше истинско удоволствие да я карам следобед. Но ни предстои още доста от уикенда и мисля, че ще направим добра битка с Тиери и Елфин“, каза французинът.

Еванс каза, че сутринта трудно е намерил необходимото сцепление.

„Следобед ни липсваше малко скорост, а направихме и няколко дребни грешки. Не беше перфектен ден, но не бе и ужасен“, добави уелсецът.

Още в първата отсечка от петъка пък отпадна Кале Рованпера. 20-годишният финландец падна в дере

За щастие той и навигаторът му Йоне Хутунен са невредими.

„Много се ядосах“, призна младежът. „Цялата първа отсечка бе супер хлъзгава (От Танак коментира, че все едно е карал на лед – б.а.) и се борех с нестабилност на предната част на колата. Опитах се да натисна, но в бързия десен завой сцеплението просто изчезна и излетяхме от пътя директно в дърветата. Много съжалявам за отбора. Беше моя грешка и ще си взема поука от нея.“

Механиците на Тойота прегледаха Ярис WRC-то, след като то бе прибрано в затворения парк. Те обаче установиха, че щетите са твърде тежки, за да може Рованпера да продължи ралито.