Тиери Нювил с Хюндай i20 води след втория ден на рали Аржентина, 5-и кръг от WRC. Белгиецът има 11.9 сек аванс пред шампиона Себастиен Ожие със Ситроен С3. Трети е От Танак с Тойора Ярис. Условията по трасетата бяха много тежки. Те бяха изпълнени с огромни кални локви, което направи сцеплението много непостоянно.
Танак водеше преди последната 8-та отсечка за деня, но в нея получи повреда в задвижващия вал. 2 км преди финала той се завъртя, което му коства ценни секунди. Така Нювил поведе, при положение че сутринта в един момент от състезанието беше едва 9-и. Затова той беше малко шокиран, че води в края на деня.
„Постоянството ми се отплати, каза Нювил. – Мислех, че съм карал добре в първата отсечка и бях наистина изненадан, когато видях, че другите са по-бързи. После нещата се подобриха и в последния етап карах много добре, когато условията бяха доста лоши. Но преднината ни е малка и нищо не е решено.”
Ожие усещаше, че не му достига скорост от колата и натискаше максимално.
Французинът имаше и късмет, след като при агресивно преминаване през голям насип колата му се вдигна във въздуха и се приземи само на едно колело. За късмет той успя да я овладее и до инцидент не се стигна.
Четвърти е Крис Мийк с Тойота, който беше начело в голяма част от деня. В края обаче той загуби темпо и е на 28.1 сек от водача. На 1.3 сек след него е Андреас Микелсен с Хюндай, който сутринта спука гума.
Шести е Елфин Еванс с Форд Фиеста от М-Спорт, който се оплака от проблеми с баланса. След него са Дани Сордо (Хюндай) и Яри-Мати Латвала (Тойота). Есапека Лапи със Ситроен катастрофира малко преди края на последната отсечка и е едва 13-и.
It was a big one for @EsapekkaLappi ….. pic.twitter.com/Il8v7hgWbG
— World Rally Championship (@OfficialWRC) April 26, 2019
? ??@rallyargentina SS8 ?
@thierryneuville 13:47.6
@SebOgier +8.0s
@ElfynEvans +15.9s
@AMikkelsenRally +17.7s
@krismeeke +20.3s
Day 1 Standings
@thierryneuville 1:11:13.9
@SebOgier +11.9s
@OttTanak +13.4s pic.twitter.com/yBQ49r9Pyh
— World Rally Championship (@OfficialWRC) April 26, 2019