Тиери Нювил (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) е начело в генералното класиране на рали Франция в края на първия ден от надпреварата. Белгиецът излезе пръв след втората следобедна отсечка и завърши петъка с аванс от 9,8 сек пред Дани Сордо (Ситроен, DS3 WRC). Трети, на 11,8 сек, се нареди Яри-Мати Латвала (Фолксваген, Поло R WRC).
Тиери бе най-бърз и в трите следобедни отсечки (втори преминавания на сутрешните дистанции). Той бе и с правилните за условията гуми – твърдата смес. В прогнозата имаше шанс за дъжд, който обаче така и не се реализира.
– Доста съм доволен от протичането на деня. Направихме добър избор на гуми, човекът ни с метеорологичната прогноза свърши чудесна работа. Чувствам се удобно и това ми даде възможност да натисна здраво – обясни Нювил.
Добре се чувстваше в колата си и Сордо. Темпото му падна в началото, но постепенно намери ритъм и тръгна по-стабилно.
От Фолксваген пък коментираха, че най-добрият им пилот за деня е Латвала. Финландецът дори не очакваше да е толкова напред в класирането, а следобед сбърка и с настройките.
– Реглажите ми бяха прекалено меки. Трябваше да избера по-твърди. Моя грешка е, че оставих така колата – призна той.
Себастиен Льоб, който водеше при обедния сервиз, сбърка с гумите, като взе две софт:
– Разчитахме на дъжд, който така и не дойде. С меката смес беше особено трудно в дългите отсечки. Определено не можехме да вървим със скоростта на Тиери.
Деветкратният WRC шампион отиде четвърти, на 12,2 зад белгийския си съперник. Веднага зад него е Себастиен Ожие, който изостава с 16,5 сек от съименника си. Дуелът помежду им така и не състоя днес. Новият носител на короната заяви, че сутринта трудно се събудил. Едва следобед реакциите му вече били по-добри, но въпреки това бе прекалено бавен.
Местата от шесто до десето заемат Евгени Новиков, Андреас Микелсен, Мико Хирвонен (недоволен от скоростта си на хлъзгава настилка), Мадс Остберг (с проблем в спирачките в седмата за ралито отсечка) и Мартин Прокоп.