Отборите от Формула 1 няма да могат да разберат напълно как работят гумите на Пирели до средата на сезона. Това смята спортният директор на италианската компания Марио Изола преди първия кръг в Австралия.
За новия сезон доставчикът увеличи типовете гуми за суха писта от 5 на 7, добавяйки суперхард и хиперсофт. Освен това всеки тип е по-мек от миналогодишния с една стъпка с цел да има повече спирания в бокса.
„Сигурен съм, че има детайли, които още не знаем, защото типовете гуми са като цяло нови, с изключение на медиум, каза Изола. – Това е типа софт от миналата година.
Направихме софт, суперсофт и ултрасофт, а хиперсофт е напълно нов тип. Имахме тест в Абу Даби и в Барселона преди началото на сезона, но не можем да кажем, че знаем някакви детайли за всеки от типовете само след 2 теста.“
Според Изола типа хиперсофт трябва да бъде разбран, за да знаят в Пирели къде да го използват в хода на сезона. Смята се, че той ще бъде номиниран основно за градските трасета, въпреки че вече бе избран за Канада.
„Много важно също така да потвърдим разликата във времената на обиколка за всеки тип, защото условията в Абу Даби и Барселона бяха напълно различни“, каза още Марио.
Подробности за новите гуми на Пирели четете в ексклузивно интервю със спортния шеф на Пирели Марио Изола в новия брой 213 на списание ClubS1