Мадс Остберг е убеден, че ще се състезава в световния рали шампионат през 2017 г., въпреки че остана без отбор.
Норвежкият пилот се завърна в М-Спорт за сезон 2016. В края на годината обаче Малкълм Уилсън успя да убеди четирикратния световен шампион Себастиен Ожие да се присъедини към тима му и взе за негов съотборник От Танак. Така Остберг остана без тим.
29-годишният пилот използва Фейсбук, за да потвърди, че ще кара в шампионата догодина.
„За всички, които очакват да обявя плановете си за 2017 г. мога да потвърдя, че ще карам догодина въвWRC с автомобил от новата спецификация. Планирам да се състезавам в повечето надпревари, но имам амбиции да карам и в някои избрани ралита извън WRC, както направих и миналия сезон. Все още има някои детайли за уточняване преди да мога да ви представя пълната си програма. Ще ви държа информирани”, написа Мадс.
Три заводски отбора ще се състезават във WRC през 2017 г.: Ситроен, Тойота и Хюндай. М-Спорт работи с подкрепата на Форд. Перспективата за битка между четирите екипа е особено завладяваща, като това ще намали ефекта от оттеглянето на Фолксваген. Екипът от Волфсбург прекрати внезапно участието си в първенството, в което доминира през последните четири години. В централата на концерна взеха решение да пестят всички възможни средства заради скандала с вредните емисии и продължаващите да се трупат финансови санкции. Бюджетът на WRC тима бе надхвърлил 100 милиона евро годишно. Смята се, че в Хюндай харчат почти толкова.
Парите обаче далеч не винаги са гаранция за успех. Тойота например изхарчи над милиард долара за програмата си във Формула 1, но за осемте си години в Гран при – 140 старта – взе 13 подиума (нито една победа), 3 полпозишъна и 3 най-бързи обиколки. Сега екипът на японската компания се завръща в световните ралита, където има значително по-сериозни успехи: четири титли при пилотите във WRC (през 1990, 1992, 1993 и 1994 г.), както и три при конструкторите (1993, 1994 и 1999 г.).