Алпин прекратява програмата си за задвижващи системи в F1 след края на сезон 2025. Това стана ясно след днешното съобщение на Рено Груп. Очакванията са Алпин да използва силови агрегати на Мерцедес от 2026 г. нататък.
🚨| BREAKING: Alpine confirms that they will end their Formula 1 engine program before the start of 2026. Alpine is expected to use Mercedes engine from the 2026 season.
Alpine establishes ‘Hypertech Alpine’ for the continuation of motor racing programmes managed at… pic.twitter.com/zbejTF3hjf
— Desi Racing Co (@DesiRacingco) September 30, 2024
Днес Алпин потвърди, че ще прекрати програмата си за двигатели в F1. Това ще се случи в края на 2025 г. Френският производител ще се откаже от статута си на заводски отбор и ще използва задвижване от друг производител. Очаква се това бъде Мерцедес
Слуховете за прекратяване на програмата за задвижващи системи се появиха преди няколко месеца. По-рано този месец главният изпълнителен директор на Рено Груп Лука де Мео се срещна с представители от Вири Шатийон. В крайна сметка ръководството на френската марка реши да се откаже от производството на собствени двигатели в края на следващата година. Всичко това се случи въпреки стачките на служители по време на уикенда в Монца.
В изявлението се разкрива, че фабриката за двигатели от F1 във Вири-Шатийон край Париж ще бъде превърната в инженерен център. В него трябва да се развиват авангардни технологии на бъдещите автомобили на Рено и Алпин. Всичко това ще се случи в следствие на отказа на французите да продължат разработването на собствена задвижваща система.
„Дейностите в F1 във Вири, с изключение на разработването на нов двигател, ще продължат до края на сезон 2025 г.“, се казва в изявлението на Алпин.
Следващите проекти, които ще се правят във Вири, включват разработването на бъдещ суперкар на Алпин. Също така ще бъде извършена работа по бъдеща технология за батерии и научноизследователска и развойна дейност в областта на технологиите за електрически двигатели.
Вири ще продължи да участва и в други дейности на Рено в областта на моторните спортове Тук се включва програмата на Алпин за Световния шампионат за издръжливост (WEC), проекти за клиенти, както и участията във Формула Е и рали рейд състезанията. Макар че се отказва от своя двигател за F1, Алпин ще продължи да следи развитието на състезанията от Гран при.
„След процеса на консултации и диалог с представителите на служителите във Вири-Шатийон, Алпин реши да създаде звено за мониторинг на F1. Това звено ще има за цел да поддържа знанията и уменията на служителите в този спорт и да остане в челните редици на иновациите за различните проекти на марката.“
От Алпин гарантираха, че целият персонал в департамента във Вири ще запази работните си места
„Създаването на центъра „Hypertech Alpine“ е от ключово значение за стратегията за развитие на марката и в по-широк смисъл за стратегията за иновации на Групата“, каза Филип Крайф.
„Това е повратна точка в историята на обекта във Вири-Шатийон. Тя ще гарантира приемствеността на „подходящите мерки“ и включването на неговите редки умения в амбициозното бъдеще на Групата. Същевременно ще се засили позицията на Алпин като „гараж за иновации.“
„Състезателното ДНК остава крайъгълен камък на марката. Тя ще продължи да подхранва безпрецедентен индустриален и автомобилен проект, особено благодарение на Hypertech Alpine“, добави главният изпълнителен директор на Алпин.
В края на следващата година Рено ще сложи край на дългогодишната си история като производител на двигатели. Французите работят в F1 почти непрекъснато от 1977 г. насам. Освен със собствен отбор, Рено е постигал победи и титли с тимове като Бенетон, Уилямс и Ред Бул. Французите са работили и с тимове като Лотус, Торо Росо, Тирел, Катерам и Макларън.
Hungrier than ever. Determined to make the most of this week 💪 pic.twitter.com/gdlMxYjbqM
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) September 30, 2024