Ай Огура се прехвърля в MotoGP през следващата година. Японският пилот подписа договор с тима на Тракхаус. По този начин Огура ще кара мотор на Априлия заедно с Раул Фернандес.
Вижте тази публикация в Instagram.
Огура се състезава в Moto2 от 2021 г. насам. Японецът финишира втори през сезон 2022 и получи оферта от LCR Хонда. Той обаче я отказа и предпочете да остане в средния клас на световния шампионат по мотоциклетизъм
Миналата година Огура записа една много трудна кампания и остана едва девети в крайното класиране. Това почти изпари шансовете му да се прехвърли в MotoGP в бъдеще.
Този сезон Огура се представя на много високо ниво. Японецът кара за тима на MT Helmets. От началото на годината той има две победи и общо четири подиума. Понастоящем той е втори във временното подреждане и изостава само от съотборника си Серхио Гарсия.
Огура беше един от кандидатите за второто място в Тракхаус. Американският отбор търсеше заместник на напускащия Мигел Оливейра. Най-сериозният съперник на Огура беше Джо Робъртс. Американецът също кара в Moto2, но страда от липсата на постоянство. Това в крайна сметка е била основната причина от Тракхаус да заложат на японеца, а не на Робъртс.
„Виждам, че отборът е наистина конкурентоспособен и мотоциклетът е много силен. Моята работа като пилот е да правя каквото мога с всичко, с което разполагам“, сподели Огура.
„Манталитетът винаги е един и същ. Аз съм щастлив, че ще съм част от Тракхаус и правя тази крачка към MotoGP с тях. Очаквам с нетърпение да започна 2025 г.“
„Сега трябва да мисля за световния шампионат в Moto2. Ще се опитам да завърша тази година по най-добрия възможен начин и да пристигна добре подготвен през 2025-та“, добави японският състезател.
Решението на Тракхаус да наеме Огура е изненадващо. Трябва да се има предвид дългогодишната връзка на пилота с Хонда. Именно японската марка му даде възможност да се състезава в Moto2 и го подкрепяше доскоро
„Развълнувани сме, че финализирахме възможността да започнем нов проект с Ай Огура. Той е един от най-талантливите пилоти в Moto2″, заяви Давиде Бривио.
„Оценяваме стила му на каране, устойчивостта му по време на състезанията и смятаме, че има потенциала да се превърне в страхотен пилот от MotoGP. Докато ще работим за развитието на проекта за MotoGP, едновременно ще работим за това да дадем на Ай инструментите, с които да изрази таланта си и да се развие възможно най-много.“
„Смятам, че с Раул, като млад, но опитен пилот, и Ай, като нов и развиващ се талант, Тракхаус си осигури силен състав от пилоти за бъдещето“, добави директорът на Тракхаус Априлия.
Обявяването на Огура е поредното парче от пъзела за 2025 г. Има още четири места, които не са обявени в кралския клас Очаква се това в Грезини да бъде заето от Фермин Алдегер. Прамак също трябва да обяви новия си пилотския състав за 2025 г. LCR Хонда все още обмисля дали да запази Такааки Наками, или да заложи на някой друг азиатски пилот.
Вижте тази публикация в Instagram.