Естебан Окон съжалява, че е подобрил най-добрата обиколка на Франко Колапинто в Остин. Пилотът на Алпин дори постави под въпрос допълнителното спиране в края на надпреварата. Макар да записа най-добрата обиколка в Гран при на САЩ, Окон остана далеч от зоната на точките и призна, че колата му е била „много трудна за управление.“
Окон се движеше в дъното на колоната по време на надпреварата на пистата в Остин. 28-годишният пилот беше извикан отново в бокса няколко обиколки преди финала. Целта на Алпин беше той да запише най-добрата обиколка и да не позволи на Колапинто да добави още една точка към актива си
Първоначално Окон беше изненадан от решението на Алпин да го повика отново в бокса и да му сложи меки гуми. По-късно той разбра, че целта на тима е била той да „открадне“ най-бързата обиколка от Колапинто. По този начин Окон не позволи на Уилямс допълнително да увеличи аванса си в шампионата при конструкторите. Двата отбора водят оспорван двубой за осмото място в последните стартове.
Колапинто се движеше на десето място в заключителната фаза на Гран при на САЩ. Аржентинецът беше на път да добави още една точка към актива си благодарение на факта, че беше записал най-бързата обиколка в състезанието. В крайна сметка обаче постижението на Колапинто беше подобрено от Окон.
„Единственото нещо в края беше да запишем най-бързата обиколка и да я отнемем от Уилямс и от Франко. Успяхме да го направим успешно, макар че колата беше трудна за каране“, каза Окон.
„Обикновено движещият се на десето място не е с най-бързата обиколка. Поставих под пълно съмнение [решението за спиране], защото не виждах смисъла в това. Но сега вече го разбирам.“
„В крайна сметка битката е за всяка десета, а точката за класиране в топ 10 е много важна. Съжалявам за него, защото той го заслужаваше, ако трябва да бъда честен. Но нещата са такива, каквито са“, каза още Окон.
Директорът на Алпин Оливър Оукс защити решението Окон да бъде вкаран отново в бокса, тъй като френският тим се стреми да изпревари Уилямс при конструкторите
„Заслугата е на момчетата на питуола. Мисля, че им отне време да го решат. Такова нещо никога не е лесно. В крайна сметка решението беше правилно“, каза Оукс.
„Предполагам, че е малко неприятно да отнемем точка на Уилямс за най-бързата обиколка, защото мисля, че Колапинто щеше да я има. Това беше основната причина да го направим.“
„Това беше честна игра за Уилямс, те вършат добра работа. Мисля, че Баку беше голям уикенд за тях. Възползвайки се от това, те ни затрудняват малко живота, тъй като не можем да си върнем мястото. Разбира се, има още няколко състезания и ние се стремим към това нещо“, добави ръководителят на Алпин.
Другият пилот на Алпин Пиер Гасли финишира 12-ти в Остин. Французинът потегли шести, но спря твърде рано в бокса. Това му изигра лоша шега, тъй като нямаше никакво темпо във втората половина от борбата и загуби много позиции.
„Беше разочароващ старт в който не успяхме да извлечем максималния си потенциал. Имахме твърде много неоптимални ситуации по време на състезанието. Това е жалко, тъй като стартирахме от наистина добра позиция и имахме много по-големи амбиции от това да завършим извън точките“, коментира Гасли.
„Нещата се изплъзваха. Можехме да управляваме много по-добре състезанието си. Това е нещо, което ще преразгледаме за следващия път. Покрихме ранния питстоп на Магнусен, след което имахме бавно спиране. Като цяло ни липсваше темпо с твърдите гуми, за да сме в по-силна позиция. Изглежда, че съперниците ни са малко по-бързи в момента и трябва да продължим да разбираме пакета си и да извличаме всичко от него. Тази седмица ни предстои Мексико Сити – уникална писта, на която имаме още една възможност да се учим и да напредваме“, добави пилотът на Алпин.
Plenty of learnings and positives to take from last weekend.
Onwards to Mexico 🇲🇽 pic.twitter.com/ocILYkVFdh
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) October 21, 2024