Начало Рали Опел Ампера на рали Монте Карло

Опел Ампера на рали Монте Карло

77
0
Opel Ampera,Опел Ампера

Електрическият Опел Ампера ще вземе участие за втори път в специалното издание на рали Монте Карло – Rallye Monte-Carlo des Energies Nouvelles. След миналогодишната победа и три финала в първата десетка, тази година осем екипа ще са с Ампера, за да защитят титлата в категорията на автомобилите с алтернативно задвижване.

Състезанието е посветено на новите енергийни системи и се провежда за 14-ти път. То започва на 21 март в Анеси-льо-Виьо, Клермон-Феран и Лугано и приключва три дни по-късно в Монако. Поради голямата бройка на еднородни тестове тази година фокусът върху ефективността на шофиране на автомобилите е още по-голям. Целта на ралито е участниците да изминат определено разстояние с постоянна скорост и при възможно най-нисък разход на гориво.

За да участват в надпреварата, автомобилите трябва да са с емисии на CO2 не по-високи от 115 г/км. Общият критерий се определя от съотношението между теглото на автомобила, емисиите на въглероден двуокис, разхода на гориво и енергийната плътност на горивото. Rallye Monte-Carlo des Energies Nouvelles е най-старото и най-известно автомобилно спортно събитие за коли с алтернативно задвижване. Автомобилният клуб на Монако го организира от 1995 г.

Опел е пионер и определя тенденциите в екологичната мобилност със спечелилата множество награди концепция на Ампера – първият електрически автомобил на европейски производител, който може да бъде използван всеки ден и най-продаваният електрически седан в Европа. Напълно заредена литиево-йонната батерия с капацитет от 16 кВтч захранва електрически двигатели с мощност 111 kВт/150 к.с. В зависимост от стила на шофиране и пътните условия, автомобилът може да измине между 40 и 80 км при чисто електрическо захранване от батерията без при това да се отделят каквито и да било емисии. За по-големи разстояния малък бензинов двигател действа като генератор, който поддържа заряда в батерията. Системата за задвижване на Ампера осигурява въртящ момент 370 Нм още при потегляне и дава възможност за постигане на ускорение от нула до 100 км/ч за около девет секунди и достигане на електронно ограничена максимална скорост от 161 км/ч.