Начало Автомобилни новини Opel представя GT Concept и новите Mokka X и Astra в Женева

Opel представя GT Concept и новите Mokka X и Astra в Женева

40
0

Opel ще покаже своята самоувереност, своята страст към автомобила и своята визия за спортния автомобил на бъдещето на 86-тото Международно автомобилно изложение (от 3 до 13 март 2016 година) със световна премиера на GT Concept – директен потомък на Experimental GT, първият в света концептуален автомобил представен от европейски автомобилен производител през 1965 година. Освен това базираният в Рюселсхайм автомобилен производител ще представи и новата Mokka пред публика. Малкият SUV модел ще продължи успеха на своя предшественик с още по-завладяващ вътрешен и външен дизайн, комуникационна свързаност от най-високо ниво и множество инфоразвлекателни предложения. Новата Astra ще заеме централно място на щанда на Opel в Зала 2 на Palexpo. Звездата на Opel от компактния клас не само ще демонстрира удобството си за всекидневно ползване, но и спортните си възможности с отбелязващата своя международен дебют Astra TCR. Изпълнителният директор на Opel Group д-р Карл-Томас Нойман ще представи всички тези новости по време на пресконференцията на Opel, която ще се състои на 1 март от 11:00 централно европейско време.

Като визия за достъпния автомобил на бъдещето GT Concept ще е един от акцентите на марката на изложението в Женева. Моделът с разположен зад предния мост двигател и задно предаване е директен потомък на Opel GT от 60-те и 70-те години на XX век и на Monza Concept, представен във Франкфурт през 2013 г. Той пренася философията на скулптурния дизайн на Opel на следващо ниво. Спортният автомобил е авангарден, но и изчистен с повърхности, от които е елиминирано всичко, което би нарушило чистотата на формите. GT Concept няма дръжки на вратите, външни огледала и каквито и да било излишни декоративни елементи. Това е динамична машина за шофиране – нещо, което се символизира от типичните пропорции на спортен автомобил с дълъг капак и изключително къси надвеси.

Създаден като популярен спортен автомобил, а не някакъв недостижим спортен модел, Opel GT Concept се задвижва от мощен 1-литров, трицилиндров двигател с принудително турбо пълнене, разположен зад предния мост. Изключително ефективният бензинов агрегат с директно впръскване, разработен на базата на мотора известен от ADAM, Corsa и новата Astra има мощност 107 кВт/145 к.с. и максимален въртящ момент 205 Нм в тази своя спортна версия (данните за разхода на гориво на Opel GT Concept все още не са налични). Мощността се предава към задния мост с помощта на самоблокиращ механичен диференциал и секвенциална шестстепенна трансмисия, която се управлява чрез лостчета на волана. Двуместният автомобил с общо тегло под 1 000 килограма ускорява от нула до 100 км/ч за по-малко от осем секунди и постига максимална скорост 215 км/ч.

 

В допълнение към GT Concept, Opel ще представи още една световна премиера в Женева и това е новата Mokka X. Моделът Mokka се радва на изключителен успех от представянето си преди три години и вече бележи над 500 000 броя поръчки. За да осигури на Mokka X възможност да продължи успешната история на модела, Opel изцяло е преработил малкия SUV и е променил името, добавяйки знака X, изразяващ приключенския му характер. Всички бъдещи SUV и CUV модели ще носят този знак.

Новият външен дизайн на Mokka X изразява дързък характер. Интериорът е изцяло променен и предлага напълно ново арматурно табло.

Mokka X ще бъде един от най-добре свързаните в комуникационно отношение автомобили в своя клас. Две версии на новото поколение инфоразвлекателни системи IntelliLink ще пренесат света на смартфоните в Mokka X с възможност за „прожектиране на екрана“ както чрез Apple CarPlay, така и чрез Android Auto. В допълнение към това системата Opel OnStar, която вече направи своя дебют в 13 европейски държави и се очаква да бъде активирана в още 16 през 2016 година, ще се предлага в Mokka X още при представянето на модела. Асистентът за свързаност и услуги играе ролята и на ангел-хранител във всеки автомобил. В допълнение той превръща Mokka X в мощен 4G LTE Wi-Fi Hotspot (услугата в момента се предлага в Германия, в Обединеното Кралство, Холандия и Испания, а в други държави ще се предлага по-късно през годината)

Под предния капак двигателят от ново поколение 1.4 Direct Injection Turbo с мощност 112 кВт/152 к.с. ще се предлага в комбинация с шестстепенна автоматична трансмисия, Start/Stop система и адаптивно двойно предаване (съгласно предварителните данни CO2 емисиите и разходът на гориво ще са съответно 154 г/км и 6.6 л/100 км).

Лек, по-икономичен и по-динамичен, предлагащ същевременно и по-високо ниво на комфорт – заявките за новите Astra и Astra Sports Tourer вече надхвърлят 100 000 броя.0

Задвижващите агрегати на Astra играят важна роля за по-добрите характеристики на модела: всяка нова Astra се предлага с гама от напълно нови мотори. Бензиновите и дизеловите машини с работен обем до 1.6 литра комбинират най-високо ниво на ефективност с изключителна гъвкавост. В Женева дебют ще направи и нов върхови дизелов двигател с двустепенно каскадно пълнене. 1.6 BiTurbo CDTI има максимална мощност 118 кВт/160 к.с. и разполага с въртящ момент 350 Нм. В комбинация с шестстепенна механична трансмисия, Start/Stop система и гуми с ниско съпротивление на търкаляне този агрегат задвижващ Sports Tourer изразходва едва 4.1 литра дизелово гориво на 100 километра (109 грама CO2 на километър, 108 грама за модела с пет врати).

Както хечбек модела, така и Sport Tourer осигуряват увеличен простор независимо от намалените (при модела с пет врати) или запазените външни размери (Sports Tourer), при което пътниците на задните седалки се наслаждават на съответно 35 милиметра и 28 милиметра повече място за краката[TR1] . В допълнение Astra Sports Tourer осигурява и по-голям багажен обем отпреди – сега до 1 630 литра, което е с 80 литра повече, отколкото при предшественика. Сега той е и с по-лесен достъп благодарение на новата електрически задвижвана задна врата, която може да бъде отваряна и затваряна с просто движение на крака под бронята.

В допълнение освен вариантите с пет врати и Sports Tourer, Opel ще представи на публиката и новата Astra TCR. Състезателният автомобил от туристическите серии се задвижва от 2.0-литров двигател с принудително турбо пълнене, който сега разполага с мощност 330 к.с. и максимален въртящ момент 420 Нм. Мощността се предава към предните колела с помощта на двудисков металокерамичен съединител и секвенциална, шестстепенна състезателна трансмисия с лостове на волана. Автоматичната система с двойно амбриране гарантира сигурно превключване при преминаване на по-ниска предавка. 378 милиметровите спирачни дискове с 6-буталните спирачни апарати на предните колела и 265 милиметровите спирачни дискове с двубутални спирачни апарати на задните осигуряват изключителна спирачна сила. При желание водачът може да модулира спирачния баланс.