Начало Рали Опознавателните тренировки и предварителните тестове – важни за Финландия

Опознавателните тренировки и предварителните тестове – важни за Финландия

61
0

Рали Финландия определено е сред най-трудните кръгове в календара и поради тази причина опознавателните тренировки в седмицата на самата надпревара, както и предварителните тестове са изключително важна част от подготовката на екипажите.

Според програмата на рали Финландия вторник и сряда (27 и 28 юли) бяха двата дни, определени за опознавателни тренировки. Те бяха важни не само поради трудността на трасето, а и заради факта, че последният път, когато състезателите караха на макадам (каквато е настилката във Финландия), бе преди около два месеца в рали Португалия. Впоследствие бе лятната пауза в календара, следвана от асфалтовото рали България. Така, че тренировките бяха важни за правенето на записки и придобиване финални впечатления от екипажите с какви настройки ще карат във състезанието.

Подготовката на екипите от световния шампионат за рали Финландия обаче започна много преди официалните тренировки. Първи тестове на трасето край Юваскила направиха пилотите на Ситроен Джуниър Тийм Кими Райконен и Дани Сордо. Впоследствие финландецът, за който това ще е второ участие в рали Финландия, но първо с автомобил версия WRC, сподели:

– Тренировките преминаха добре. Бе чудесно за нас да натрупаме малко опит на трасето преди старта на рали Финландия. Разбира се помогна ми фактът, че миналата година участвах в надпреварата. Но кола WRC е крачка нагоре в сравнение с автомобил S2000 и поради тази причина ми изглежда, че ще се състезавам в напълно различно рали. Тествахме всичко, което бяхме предвидили. Бе наистина полезно да натрупаме опит с правенето на записки на тези бързи и технични етапи. Очаквам с нетърпение рали Финландия и по друга причина – като пистов пилот никога не съм имал шанс да се състезавам в най-висшия клас пред родна публика. Сега мисля, че ще бъде доста забавно. Направихме някои доуточнявания на настройките по време на тренировките, но нищо съществено. Мисля, че се намираме в добра позиция да започнем ралито.

От Форд също използваха целесъобразно времето си за предварителни изпитания и настройки на рали автомобилите. И двата им екипажа имаха на разположение по два дни. След изпитанията лидерът в отбора Мико Хирвонен обясни:

– За нас това бе просто общ тест за настройки. Използвахме един от любимите ми етапи за първата част на изпитанията, който ти дава общо усещане при движение по бързи, широки отсечки. За следващия ден се преместихме на друг етап, където трасето бе по-тясно и технично. Навъртях около 500 км.

Сега предстои шейкдаун и технически преглед. По-късно през днешния ден – от 15 до 16 ч местно време, организаторите са предвидили рали шоу за публиката. От 18 ч. екипажите напускат сервизния парк, а 45 минути по-късно стартира и първият и единствен за 29 юли специален етап.