Доставчикът на задвижващи системи Хонда отговори на информациите относно това, че моторът на японците за новия сезон има големи вибрации при максимално натоварване.
Те се повиха в немския Auto Bild преди няколко дни, като бяха потвърдени от главния съветник на Ред Бул Хелмут Марко, който също заяви, че партньорството между Хонда и консултантската компания AVL е било прекратено.
Във връзка с това, говорител на Хонда заяви пред Auto Sport Web: “Не е вярно, че сме прекратили договора си с нашия партньор AVL, защото не сме подписвали споразумение с тях.
Вярно е, че в Хонда имахме разговори да работим с AVL, но имаше разминаване между това, което ние искахме и какво те можеха да направят. Затова не стигнахме до контракт.“
Относно вибрациите при максимална тяга на двигателя, от Хонда не отрекоха информацията, но заявиха, че няма да е ясно дали проблемът се е отразил по някакъв начин на целия пакет до първите предсезонни тестове.
Според медиите в Япония проблемът е възникнал още при внедряването на 3-ата спецификация на агрегата на Хонда в болида на Торо Росо към края на миналия сезон вече е бил решен при изработката на новия мотор за 2019 г.