Хонда си запази място с регистрация като производител на задвижващи системи за Формула 1 от 2026 г., но все още няма взето решение дали всъщност ще се върне официално в спорта. От концерна обаче твърдят, че „множество отбори“ са се свързали с тях относно възможността да използват техни агрегати. Засега се знае, че Зак Браун от Макларън е отправил запитване. Той коментира, че в Уокинг са много доволни от Мерцедес, но ще мислят и върху възможността да сменят двигателите. Смята се, че от Уилямс също са пращали запитване към Токио.
Хонда пък все още произвежда и доста задвижващите системи за Ред Бул и Алфа Таури в F1. Този сезон марката се върна в името на агрегатите. Междувременно обмисля и какво да прави за 2026 г.
„Множество отбори от Формула 1 се свързаха с нас, след като направихме регистрацията“, заяви президентът на Хонда Рейсинг Корпорейшън Коджи Ватанабе
„Засега искаме да наблюдаваме отблизо случващото се във Формула 1 и да видим какво ще стане. Понастоящем няма никакви конкретни решения дали ще се върнем в F1 или не. От гледна точка на технологичното развитие смятаме, че да сме част от Формула 1 би ни помогнало. Това е положението в момента“, допълни Ватанабе.
„F1 прави сериозна крачка към електрификация. Елиминирането на вредните емисии е цел на цялата корпорация Хонда. Така че според нас бъдещата посока на развитие на Формула 1 съвпада с нашите планове. Затова и решихме да се регистрираме като производител на задвижващи системи.“
„Любопитни сме накъде върви Формула 1. Това е топ състезателната категория. Как ще се получат нещата с по-голяма степен на електрификация? Бихме искали да продължим да наблюдаваме отблизо тези процеси“, каза още президентът на Хонда Рейсинг Корпорейшън
Главният инженер на F1 проекта Тецуши Какуда е обяснил в отговор на запитване от the-race.com, че понастоящем за Формула 1 работи екип, който да се справи само с необходимото за Ред Бул и Алфа Таури.
„Разполагаме с необходимите хора, за да правим задвижващите системи за Ред Бул. Екипът е събран с презумпцията, че няма да има повече развитие (по настоящите агрегати)“, обясни Какуда.
Honda has identified four core domains for the utilization of its fuel cell system and will actively engage in collaboration with other companies. 🤝 #HondaCarbonNeutral#HHonda🫧 pic.twitter.com/grb0KYbWcY
— Honda (@Honda) February 15, 2023