Отбори от F1 продължават да са против влизането на Андрети. Според тях, разширяването на стартовата решетка е напълно излишно. Разбира се, Андрети Глобал продължава опитите си да влезе в шампионата и очаква одобрение на кандидатурата си от страна на ФИА.
Андрети не се отказва от намерението си да участва в F1. Бившият пилот на Макларън подаде няколко пъти заявка за присъединяване към шампионата. Но до момента усилията му не срещат нужната подкрепа от страна на ФИА и ръководството на спорта.
В началото на 2023 г. ФИА откри процедура за присъединяване на нови отбори в F1 от сезон 2025 нататък. Андрети Глобал е един от тимовете, които са подали документите си при федерацията. Сред другите екипи бяха Хайтек, Panthera Team Asia и др. Американската компания този път обедини усилия с Дженерал Моторс и Кадилак. Това бе приветствано от Мохамед бин Сулайем, но не и от Стефано Доменикали и F1 като цяло
Предположенията са, че ФИА ще даде зелена светлина на проекта на Андрети в F1. След това въпросът всичко зависи от Доменикали и настоящите отбори в F1. Но до този момент не се постига общ консенсус по този въпрос. По-голямата част от тимовете са твърдо против добавянето на 11-ти екип на грида. Кандидатурата на Андрети все пак среща подкрепата на Алпин и Макларън.
„Причината, поради която F1 и отборите оцеляха през последните години, е, че всички останахме заедно“, заяви Тото Волф.
„ФИА, ФОМ и 10-те отбора трябва да защитят спорта. Държим в ръцете си едно изключително чувствително нещо. Ето защо правилните решения трябва да бъдат взети всички заедно, когато става въпрос за, да кажем, начин на мислене. След това ФИА и F1 трябва да вземат финалното решение, тъй като защото това е извън ръцете на отборите. Надявам се Мохамед бин Сулайем и Стефано ще вземат правилните решения за Формула 1“, добави шефът на Мерцедес.
F1 отбеляза бърз растеж през последните няколко години под ръководството на Либърти Медия. Затова голяма част от шефовете на отбори в шампионата вярва, че трябва да се увеличи входната такса. В момента тя е $200 млн. Според тях, стойността на тимовете нараства в тандем с популярността на спорта
„Единственото нещо, което бих казал, че е скочило, е стойността на един отбор от F1. Нещата са коренно различни от тези преди пет години например“, каза Зак Браун. „Спортът струва значително повече. Затова мисля, че този елемент трябва да бъде обсъден“, допълни CEO-то на Макларън.
„Всеки нов отбор трябва да носи добавена стойност за цялата общност на F1“, коментира Алесандро Алуни Брави.
„Това трябва да е наистина дългосрочен проект със здрава основа. Както споменават Зак и Тото, стойността на настоящите отбори нарасна значително през последните няколко години. Трябва да защитим бизнеса си. Разчитаме на ФИА и FOM да вземат правилното решение“, добави представителят на Алфа Ромео.
Стойността на отборите и защитата на интересите на 10-те отбора на стартовата решетка беше споменато и от Гюнтер Щайнер.
„Сигурен съм, че Стефано знае как да се справи с това в наш най-добър интерес. Ние вложихме вярата си във ФОМ за да се справим с това. Както каза Зак, екипите сега струват много повече, отколкото когато подписвахме споразумението „Конкорд“ през 2020 г. Тогава някои отбори се бореха да останат в бизнеса и не струваха нищо. Сега пазарът доста се промени“, добави шефът на Хаас.
Единствено времето ще покаже дали Андрети най-накрая ще влезе в F1. Американците обаче имат много препятствия пред себе си, преди това нещо да се случи. Но от друга страна, Европейското законодателство може да принуди F1 да допусне Андрети Глобал.
Pole position, race victory, top of the #F1Fantasy stats 🙌
What a weekend for @Carlossainz55, and anyone who had him in their team for Singapore! 😃#F1 #SingaporeGP
— Formula 1 (@F1) September 18, 2023