Протестът на Макларън относно резултатите от квалификацията за Гран при на Австрия не бе уважен. Анулирането на обиколката на Оскар Пиастри, която го нареждаше трети в класирането на Q3, не бе преразгледано.
Преди разглеждането на протеста на Макларън стюардите провериха няколко други случая.
Първо отборът на Хаас бе официално предупреден за нарушение на Международния спортен код и бележките на рейс директора. Става дума за едно от излизанията на Нико Хюлкенберг по време на квалификацията
Пилотите се подреждаха на опашка и се изчакваха, за да отворят разлика със съперниците си. Хюлкенберг нямаше как да влезе в колоната при излизането си от пита на Хаас.
„Беше отбелязано, че боксовете на отбора се намират в края на питлейна. На това място автомобилите редовно намаляват, за да отварят разлика спрямо тези пред тях. В конкретния случай изглежда като че ли има достатъчно място в момента, когато пилотът е пуснат да излезе от бокса. То обаче изчезва заради образуването на опашка точно пред питовете на екипа. Това се смята за смекчаващо обстоятелство и затова се налага само предупреждение“, се казва в решението.
Стюардите отбелязаха също така, че в такива случаи отговорността е на отбора, защото човек от тима насочва пилота при излизането му от бокса.
Вторият случай бе свързан със същото излизане на Хюлкенберг при липса на място в питлейна
Беше постановено, че той е бил затруднен от спирането на друг автомобил пред него. Ситуацията бе оставена без последствия.
Разследването на ситуацията в Мерцедес, при която Люис Хамилтън бе пуснат да излезе от гаража и повлече с колата си един от повдигащите крикове, завърши с глоба за отбора от 5000 евро
„Стюардите отбелязват, че отборът незабавно информира пилота да спре, за да не се стигне до по-опасна ситуация.“
Макс Верстапен бе разследван за евентуално „ненужно бавно управление“
В решението се казва, че пилотът на Ред Бул се е движил бавно при излизане от питлейна и е отворил разлика от близо 14 секунди спряло болида пред себе си. Стюардите обаче са преценили, че това не е имало последствия за никоя друга кола. Случаят е без по-нататъшни действия.
Междувременно малко след подаването на протеста от страна на Макларън излезе списъкът с изтритите по време на квалификацията обиколки. Те са само 5 – по една на Юки Цунода, Пиер Гасли и Оскар Пиастри и две на Шарл Льоклер.
Последва разглеждане на езика на Цунода при излизане в Q1
Опитвайки се да влезе в опашката в питлейна японският пилот на Виза РБ определя другите състезатели с дума, която означава умствено изостанали. Подобен език се смята за обиден.
„По време на изслушването пилотът се извини. Обясни, че тъй като английският не му е първи език, то не е бил наясно до края на сесията за значението на думите в английския език. Обясни, че е бил ужасен, научавайки значението. Разясни, че неговото разбиране било различно, но отбеляза и че това не може да е извинение.“
„Стюардите оценяват честността на състезателя, но подчертават, че думите са обидни и напълно неподходящи. При тези обстоятелства смятат, че е необходима много сериозна глоба. Имайки предвид искреното разкаяние на пилота и предложението му да се извини публично част от глобата е условна.“
Наложената на Цунода глоба е 40 000 евро. Половината от тази сума е условна, тоест той не трябва да я плаща сега. Тя ще бъде дължима при повторение на провинението до края на сезона.
Накрая бе разгледан протестът на Макларън
В решението си стюардите посочват, че в изложението на отбора няма посочено свързано със ситуацията правило, не се уточнява срещу кого е протестът и не са посочени притесненията на подаващата го страна. Казва се, че протестът е срещу по-ранно решение на стюардите – изтриване обиколката на Пиастри. Решенията на стюардите обаче не подлежат на протест. Не са изпълнени и други изисквания за подобна ситуация. Затова протестът се отхвърля. Това означава, че класирането от квалификацията остава непроменено и Оскар Пиастри ще стартира в Гран при на Австрия от седмо място.