Първият ден от квалификациите за място в 89-ото издание на 500-те мили на Индианаполис беше отменен, след като в събота (14 май) сутринта над Индианаполис се изсипа порой, който не спря до обяд. Така беше провалена загряващата тренировка, който бе предвидена да започне в 9 часа сутринта местно време (17,00 ч. българско) и да продължи до 11 (19,00 наше време). Характерното за тази част на Америка и на сезона променливо време отново изигра лоша шега на всички участници. Квалификацията, която според новите правила трябваше да определи първите 11 пилоти в стартовата решетка също беше провалена. Тя трябваше да стартира точно по обяд (20,00 ч. БГ) и да приключи 6 по-късно. Така в неделя (15 май) ще станат известни първите 22-ма пилоти, който ще застанат на старт на 29 май в 89-ото издание на Най-големият спектакъл в автомобилизма.
Сред фаворитите за полпозишън са пилотите на 3 отбора. Това е армадата от 4-ма пилоти на Майкъл Андрети – миналогодишният шампион и 2-ри в Инди 500 бразилец Тони Канан (#11 шаси Далара, двигател Хонда), победителят в 3 от първите 4 състезания и лидер в класиренато през този сезон англичанин Дан Уелдън (#26 Далара Хонда), станалият по-известен в щатите като съпругът на актрисата Ашли Джъд шотландец Дарио Франкити (#27 Даларa Хонда) и американецът, на когото е поверена ролата на тестов пилот в отбора, но който винаги е способен на приятни изненади Брайън Херта (#7 Далара Хонда). Този звезден тим ще бъде фактор както на квалификациите, така и в самото състезание. 4-ата изпробваха множество и различни настройки в 4-те дни на тестове предхождащи квалификацията и са способни да окупират първата редица, нещо, което се е случвало само веднъж на Инди 500 – през 1988 година каращите тогава за Роджър Пенске: Рик Миърс, Дани Съливан и Ал Ънсър-старши застанаха на първа редица.
Другият мега-тим е този на Боби Рейхъл и Дейвид Летерман. Миналогодишният победител в квалификациите и състезанието Бъди Райс ще пропусне тазгодишните тренировки за време. Той катастрофира в сряда (11 май) на влизането в завой номер 2 и получи контузии в гърба. Въпреки, че се опита многократно да измоли от лекаря на Индирейсинг лигата д-р Хенри Бък да го пусне да кара в квалификацията почитателя на хардрока Бъди ще трябва да почака до сряда (18 май) преди отново да влезе в кокпита на своята кола Паноз Хонда с номер 15. С второто най-добро време на тренировките изненадващо за всички е 23-годишната дебютантка Даника Патрик. Момичето, което с успех би конкурирала и най-добрите фотомодели и манекенки се справя отлично за радост на своя ментор Боби Рейхъл. Победителят в Инди 500 от 1986 г. повярва в нея преди 4 г. и сега резултатите доказват, че не се е излъгал. Така Даника се превръща в най-сериозният кандидат за титлата Новак на годината в състезанието и може да стане втората жена след Лин Сейнт Джеймс (през 1992 г.), която печели престижното отличие. За победата в изтощителното състезание обаче едва ли ще й стигнат силите. Третият човек в тима е симпатичният бразилец Витор Мейра. Той все още преследва първата си победа и няма да е изненада ако я постигне на легендарният овал от 2,5 мили.
Третият отбор е този на Адриан Фернандес. В чист вид за Фернандес Рейсинг кара само американецът Скот Шарп, който стартира от полпозишън тук през 2001 г., но злополучно стъпи върху тревата на влизане в първият завой и не записа нито една обиколка. След два разочароващи сезона със слабият тим на Том Кели, Скот кара в отбора, с който миналата година Фернандес спечели 3 победи в последните 5 състезания в ИРЛ и завърши на 5-та позиция в крайното класиране. За Фернандес Рейсинг кара миналогодишният Руки номер 1 – японец Косуке Мацура. Освен от голф обаче сушито добре разбира и от каране, така че нищо чудно да го видим на първа редица. Третият човек е Адриан. Той обаче формално е пилот на Морис Нън. Двата тима се обединиха за Инди, а наскоро миналият под венчилото Фернандес е решен да докаже на всички, че в него има още много състезателен живот. Все пак той не е на пистата единствено, защото не успя да си намери спонсори преди началото на сезона.
С това основните играчи сякаш се изчерпаха, но това далеч не е така. Освен 3-те супертима приятни изненади се очакват и от други. Такъв е отборът от сериите Чемпкар Нюман/Хаас Рейсинг. Бруно Жункуейра и Себастиан Бурде са изключително силни – все пак Бруно спечели полпозишъна през 2002 г. с Чип Ганаси Рейсинг, а Себ има 2 от 2 победи на високоскоростни овали. Никога не може да бъде отписан и тима на Капитана Роджър Пенске. 13 победи има той на това място и този факт говори сам по себе си. Сам Хорниш се преобърна на тренировките в петък, когато се натъкна на отломки от катастрофиралата кола на Пол Дейна (#91 Хемелгарн Рейсинг Далара-Тойота), но му няма нищо, а колата също не е сериозно повредена. Дейна обаче ще пропусне състезанието – има сериозна контузия на гърба. За двукратният шампион на Инди 500 Елио Кастро-Невес не е необходимо да казваме, че ще преследва 3-ия си успех. Не е за пренебрегване и отборът на Пантър Рейсинг. Все пак най-бърз на тренировките е Томас Шектер (#4 Далара Шевролет). Томи Бум-бум записа обиколка за 227,804 мили/час, а освен всичко през 2002 и 2003 г. бе лидер в най-много обиколки. В същият тим е и победителя от 1996 г. Бъди Лейзър (#95 Далара Шевролет). Той също показа, че не е забравил най-бързата линия на изцяло реасфалтираният и гланциран овал. Чип Ганаси няма победа от близо 2 години и това почва да дразни дебеличкият шеф на Скот Диксън, Дарън Манинг и Райън Бриско.
**Квалификации за Индианаполис 500**
От тази година се въвеждат нови правила за квалификациите. Времето на Инди 500 се изчислява на базата на 4 последователни, летящи обиколки (овалът е с дължина 2,5 мили) – или иначе казано – 10 мили. До сега квалификациите се провеждаха в 3 дни. Най-бързият пилот в първия ден печелеше полпозишън и наградата от 100 000 долара, а останалите след него формираха решетката. Нямаше минимален или максимален брой коли, които трябва да се квалифицират. Във вторият ден се квалифицираха останалите пилоти, но независимо от скоростта на най-бързия, той заема мястото си след най-бавният от първият ден. Така продължават квалификациите и в третия ден до момента, в който не бъде запълнено и последното 33-то място. От този момент в сила влиза т. нар. Bumpday правило. Под прицел е пилотът, чиято скорост е най-бавна, независимо на коя позиция се намира и в кой ден се е квалифицирал. Ако пилотът, който иска да намери място в стартовата решетка (в случая 34-ият кандидат) е по-бърз от пилота под прицел, то той го избутва от решетката, всички пилоти след избутаният минават с място напред, а 34-ият според скоростта си се нарежда сред квалификантите влезли в решетката същият ден. Няма ограничения в броя опити на всеки пилот, но ограничението до миналата година беше до 3 опита на кола, а в случай че тя е квалифицирана и след това доброволно е оттеглена от решетката – нямаше право на повече опити.
От тази година квалификациите са в 4 дни (или поне щяха да бъдат, ако не валеше дъжд), а всяка кола има право на по 3 опита във всеки един от дните – или общо 12 опита. В първият ден пилотите трябваше да заемат местата от 1-во до 11-то, във втория от 12-то до 22-ро, в третия от 23-то до 33-то, а четвъртия е отреден за Бъмпдей.