От много години насам се носят слухове, че концернът Фолксваген има желание да влезе във Формула 1. Първоначално германците отричаха категорично, а в последствие „благодарение“ на световната финансова криза тези слухове затихнаха. Сега обаче отново се говори, че концернът вече има конкретни планове за влизането си в Гран при. Още по-изненадващо е, че освен това се говори и за навлизане в Индикар и NASCAR, а вече е ясно, че Фолксваген има и ангажимент към Световният рали шампионат, където се очаква догодина официално да се появи Polo R WRC. Още преди изтичането на тази година трябва да бъде изготвена съответната концепция за спортното бъдещето на концерна.
„Още през тази година аз трябва да представя своята концепция на управителния съвет и да дам предложения, които засягат не само сериите, в които в момента участваме“, заяви през уикенда Волфганг Дюрхаймер, отговарящ за моторните спортове в концерна пред Wirtschaftswoche.
„Имайки предвид планираните продажби в Америка, Азия и Близкия изток установихме, че там не сме представени достатъчно добре в спортно отношение. Това разбира се трябва да се промени според мен.
Под ръководството на Бърни Екълстоун, Формула 1 се насочва все повече извън Европа, като през тази година за Азия са предвидени шест състезания (Малайзия, Китай, Сингапур, Япония, Южна Корея и Индия). В Близкия изток пък предстоят гостувания в Бахрейн и Абу Даби – въпреки че зад състезанието в островната държава все пак има въпросителна.
В Остин, щата Тексас, през ноември предстои да се проведе първото състезание в САЩ от пет години насам. През следващата година пък се очаква още една надпревара там, и то в Ню Джърси, на фона на небостъргачите на Манхатън, Ню Йорк. Освен това благодарение на Канада и Бразилия, Формула 1 е представена още два пъти на американските континенти.
За отговорните лица в концерна е ясно, че серията доминира в Европа и Азия. Тъй като разходите не са никак малки, за момента се мисли върху възможността концерна да стане снабдител на двигатели. Това може да стане още през 2014 г. когато актуалните V8 атмосферни двигатели ще бъдат заменени с V6 турбо агрегати. Идея, която не е чужда и на други производители.
Това обаче явно не е достатъчно, защото според Wirtschaftswoche се предвиждало рано или късно да бъде закупен някой от съществуващите отбори. Според слуховете ставало дума за Торо Росо, но Дюрхаймер предпочете да не коментира нищо по този въпрос. Според него обаче Формула 1 не е единствената серия, която интересува управителния съвет на Фолксваген. Присъствието в САЩ трябвало да бъде основна част от концепцията, но поради ограничения интерес от страна на американските зрители се предвиждало в близко бъдеще директорите да се съсредоточат като теми и върху Индикар и NASCAR.
„Тези серии трябва да бъдат проучени във връзка с бъдещата ни стратегия за този пазар“, обяснява Дюрхаймер, който е известен с любовта си към моторните спортове. Идеята за NASCAR също не е никак нова. В последно време темата е интензивно дискутирана, но в последствие отхвърлена заради влизането в Световния рали шампионат.