Начало Рали Ожие избяга на над 3:30 мин в рали Мексико

Ожие избяга на над 3:30 мин в рали Мексико

25
0
Тиери Нювил

Себастиен Ожие (Фолксваген, Поло R WRC) избяга на над 3 минути и половина в генералното класиране на рали Мексико, от което остават само три отсечки за последния ден на надпреварата. Битка за лидерството така и не се получи, след като Мадс Остберг (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) отпадна с повреда в алтернатора, а Мико Хирвонен (Ситроен, DS3 WRC) спука гума.

Авансът на Ожие допълнително се увеличи, след като времето му за 18-ия етап от състезанието бе намалено с 40 секунди, тъй като на навигатора му Жулиен Инграсиа се наложи да слиза от колата си, за да отвори врата, блокираща пътя. Решението бе взето след проучване на GPS данните и времената от контролите при първото преминаване на отсечката.

– Беше невероятно добър ден за нас. Адреналинът малко се качи към края, когато се наложи внезапно да скоча на спирачките, за да избегна затворена порта. Съжалявам за Мадс, тъй като вървеше страхотно и бе най-близкият ни съперник по трасето. В крайна сметка обаче имаме повече от добра преднина спрямо втората кола в подреждането. Не поехме никакви рискове и въпреки това спечелихме шест от седем скоростни отсечки. Честно казано, дори аз се изненадах от това! Има още един ден, през който ще се проведе най-дългия и труден етап от ралито, така че трябва да запазим концентрацията си – коментира Ожие.

Остберг бе много нещастен от техническата повреда и заяви, че това е най-голямото разочарование, което е претърпявал в състезание.

– И преди съм имал спадове, но никога не е било толкова зле. Печелехме време спрямо Мико и вървяхме към страхотен резултат. Все пак има много положителни неща от надпреварата досега. Смятам, че доказахме, че сме в състояние да поддържаме много добро темпо – обясни той.

При това положение Хирвонен е втори в класирането, а на трета позиция излезе съотборникът на Мадс Тиери Нювил.

Истински късмет е да съм втори – призна пилотът на Ситроен. – Карах 23 км със спукана задна лява гума. Битката изглежда приключила след отпадането на Остберг, но разликата (спрямо Нювил) е малка, първия етап в неделя е над 50 км, така че всичко може да се случи. Той ще се постарае (да ни настигне), затова и ние не трябва да се отпускаме.

За Тиери място на подиума би било повече от добър резултат след повредата в управлението на неговия Форд в самото начало на ралито. Самия той заяви, че ще е много щастлив, ако се качи на почетната стълбичка – независимо на коя позиция.

Четвъртата позиция е заемана от Дани Сордо (Ситроен, DS3 WRC), на когото все още не му е ясно защо няма достатъчно скорост. Петие е Насър Ал Атия (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC), следван от Кен Блок (Форд Фиеста RS WRC), Крис Аткинсън (Ситроен, DS3 WRC), Бенито Гера (Ситроен, DS3 WRC), Мартин Прокоп (Форд Фиеста RS WRC), Евгени Новиков (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) и т.н.

До финала на рали Мексико остават три скоростни отсечки, първата от които е Гуанахуато – 54,85 км.