Начало Рали Ожие очаква силно съперничество от съотборника си Латвала във Финландия

Ожие очаква силно съперничество от съотборника си Латвала във Финландия

37
0
Яри-Мати Латвала

Максимална скорост от около 200 км/ч, скокове при 170 км/ч и около 60 метра дистанция във въздуха – няма друго рали като това във Финландия. Близо 100 000 фенове допълват невероятната атмосфера и превръщат надпреварата в изключително изживяване, което обаче екипажите трябва да преодолеят с автомобилите си. За трите дуета на Фолксваген надпреварата е поредното предизвикателство в дебютния сезон на отбора във WRC.

Поло R WRC трябва да се докаже в особено трудни условия и при каране на голяма част от трасето на пълна газ – заяви спортният шеф на Фолксваген Йост Капито.

За трима души от екипа това е домашен старт в първенството – Яри-Мати Латвала и навигаторът му Мика Антила, както и за копилота на Андреас Микелсен Мико Маркула. Местните състезатели почти винаги имат предимство в това надбягване: в 62-те издания на рали Финландия досега победител в 52 от случаите е бил финландец!

Това рали е най-доброто в целия шампионат по отношение на атмосферата – категоричен е Латвала. – То е и престижно – като старта в Монте Карло – и всеки пилот иска да го спечели поне веднъж. Наричат го „Формула 1 в гората“. Разликите между състезателите са много малки и битката е крайно вълнуваща от самото начало. Тренировките са особено важни, за да можеш след това правилно да преценяваш скоковете, спиранията преди и след тях – също. Повечето скокове освен това се взимат на пълна газ. И ако искаш да спечелиш, трябва да даваш 105% от себе си.

Правилният ъгъл при заход към височина, прецизното изчитане на бележките – всичко това е от особено голямо значение за силно и безгрешно представяне по етапите. Предизвикателствата са уникални. През 2003 г. например Марко Мартин постави рекорд на прочутата отсечка Унинпохя – скок от 57 метра. 57 метра във въздуха, без колело да докосва твърда настилка и без пилотът да има какъвто и да е контрол върху автомобила. И единствено онези, които овладяват напълно колата си при приземяването, излизат успешно от „полета“ – всяка грешка се наказва безмилостно.

Желанието ми е да удържа аванса си в генералното класиране до края на сезона – коментира от своя страна Ожие. – Намираме се в добра позиция, която ни позволи да си отдъхнем по време на лятната пауза. Сега искам пак да атакувам и да взема важни точки, но и да се боря за първа победа във Финландия. Обичам това рали. Финландските пилоти обаче ще са крайно силно препятствие, особено съотборникът ми Яри-Мати Латвала. Това е и най-бързото рали в календара. Настилката е много гладка, има поредици от бързи възвишения и слепи завои. Финландските пилоти са свикнали с този тип пътища. Аз обаче ще карам за първи път на Унинпохя с WRC-автомобил и нямам търпение да разбера какво е – допълни французинът.

Микелсен има четири участия в рали Финландия досега, но ще трябва да свикне да върви на трасето с Поло R WRC.

Имам предимството, че навигаторът ми е финландец. Той знае къде как трябва да се кара. Ако не влезеш правилно в кривата на завой например, може да излетиш от пътя на излизане. Необходим е и много кураж – каза Андреас.