Начало Други Писта „Дракон“ е обновена навръх юбилея си

Писта „Дракон“ е обновена навръх юбилея си

135
0

Този уикенд е откриването на обновената писта Дракон край пловдивското село Калояново. Пистата празнува своя 10-годишен юбилей и това съвпада с откриването на чисто ново трасе.

Така че на 20 и 21 юни ще има много състезания и интересни събития. Както се досещате, те са свързани с много екшън, адреналин, високи скорости и оспорвани надпревари. Домакините и организаторите обещават истински празник на моторните спортове! В него ще се включат състезания по дрифт, кръг от шампионата V1 Challenge Bulgaria, мотоциклетния Zed Moto шампионат, стънт шоу с мотори, автомобилно състезание, както и много игри с награди. Водещ на събитието и в двата дни ще е известният музикант, рокаджия, водещ и мотоциклетист Буги Барабата.

Седмица преди откриването бе направена новата част на трасето, което сега става с дължина 2048 м. Както твърди собственикът на пистата Дракон – Христо Стоилов, това е опашката на Дракона. Тя си е баш драконовска опашка – с дължина 800 м. С опашка или не, трасето край Калояново претърпя сериозна метаморфоза, а двата нови завоя – близнаци, които са доста трудни за преодоляване и ще създават доста ядове на пилотите, които ще се състезават на пистата. Новата част на трасето е с широчина 12 м (б.р. за сравнение магистралата е с широчина 10,5 м),  а в завоите близнаци е 15 м.

Когато нашия екип бе на Дракон, остана да бъде довършен питлейна и да се сложат бетонните кърбове (бордюрите). Така е завършен този етап на пистата, а следващият ще удължи трасето с още около 100 м, като то ще стане 2150 м. Ще трябва да се монтира и инсталацията за времеизмерването, светофарната уредба на старт-финалната права, да се разчертае стартовата решетка, която ще събира 20 автомобила според новата дължина на трасето. Подготвя се и монтиране на плазма, на която ще бъдат показвани резултатите. Ще бъде монтирана и мантинела между последния завой в старата част и новата секция.  

Всъщност реконструкцията на Дракон започна още през 2010 г., когато бе очертано новото трасе, бе насипана баластра и чакъл, за да се направи дренаж. Самият собственик Христо Стоилов не бе слизал три месеца от багера. Сам работеше за оформянето на трасето. След това дойде екипът от работници на Инфраструктурна компания, за да положат асфалта. Хората за първи път слагат асфалтово покритие на писта за автомобилни и мотоциклетни състезания, но са специалисти в тази вид дейност. Те са работили в завода на Литекс – Great Wall в с. Баховица край Ловеч, на трасето от Шипка до Шейново по южния склон на Балкана, както и на други важни обекти. Бригадата бе от 11 души и двама техници. Те положиха 1300 тона асфалт на трасето. Прави впечатление, че пистата е идеално нивелирана с виражи по завоите. Асфалтът е със структура, която е същата кто на големи писти.

Естествено, покрай питлейна ще бъдат изградени и боксове, а също и трибуни, които ще са отделени от пистата освен със стена и с кльон (по-висока мрежа), за да има повече сигурност за зрителите при инциденти. В по-далечно бъдеще се предвиждат и нови паркинги за зрителите и за гостите, обновяване на падока и др.