Битката в издание 2017 на рали Дакар е една от най-оспорваните до средата на дистанцията. Предизвикателствата на състезанието затрудняват максимално отборите, като през първата седмица дъжд и дори малко сняг допълнително изненадаха всички. Борбата достигна и надморска от 4960 метра по време на третия ден.
Тимът на Пежо се справи с трудностите досега, като екипажите на френския екип спечелиха четири от петте проведени отсечки. Три от тях все още са в надпреварата след инцидента и отпадането на Карлос Сайнц и всеки взе поне по един успех в етапите. Себастиен Льоб бе най-бърз в две дистанции, но в генералното класиране е на 1:09 мин зад съотборника си и миналогодишен победител Стефан Петерхансел.
„Тазгодишният Дакар донесе много драма”, коментира техническият директор на тима Бруно Фамен. „Всеки ден имаше инциденти, включително тези на Насър ал Атия и Сайнц, технически проблеми, трудна навигация и отменена отсечка. Класирането претърпя сериозни промени в рамките на първата седмица, а в средата на битката първите четири екипажа в подреждането са събрани в разлика от едва 6 минути. Това на практика е нищо. Никой не успя да натрупа сериозен аванс, а видяхме как се губят 45 минути заради проблем с навигацията. Не сме застраховани срещу същите грижи.”
„Хубаво е, че трите ни коли са начело, но сме разочаровани от отпадането на Карлос. Нани Рома ни диша във врата. Дори тези, които загубиха време през първата седмица, имат шанс да наваксат. Предстоят ни сложни отсечки, включително 800-километров маратон, и би било прибързано да се опитваме да предвиждаме кой ще победи.”
Стефан Петерхансел отбеляза, че няма сериозен аванс, но все пак е доволен да е начело. Според него тазгодишните етапи имат повече крос-кънтри характер в сравнение с миналогодишните и очаква повече дюни през следващата седмица.
„Преполовихме ралито и съм доволен, че стигнахме дотук”, заяви от своя страна Льоб. „Изоставането ни от Стефан не е голямо, така че има за какво да се борим. Окуражаващо е, че сме само на малко над минута зад него след всичките ни проблеми, включително този с двигателя, коствал ни 25 минути. На моменти бяхме убедени, че няма да успеем да продължим.”
Сирил Депре определи първата си седмица като невероятна и продължи: „Очаквахме надпреварата да е много сложна. Спечелената от нас отсечка не бе никак лесна. Това бе голям тласък за нас, тъй като показа, че имаме достатъчно скорост. Освен това като изключим инцидента с птицата от началото на ралито, нямахме никакъв проблем с нашия 3008 DKR.”