Серхио Перес е станал по-добър пилот благодарение на работата си с Нико Хюлкенберг като негов съотборник във Форс Индия. Това заяви заместник-шефът на отбора Боб Фърнли.
Перес и Хюлкенберг постигнаха най-доброто класиране в историята на екипа – четвърти при конструкторите през изминалия сезон 2016 г. Немският пилот напуска тима и ще се присъедини към Рено, като на негово място за следващия сезон идва Естебан Окон.
„Двамата бяха великолепна комбинация, в резултат на която извлякохме най-доброто от Чеко. Понастоящем Серхио е много зрял, завършен пилот във Формула 1”, обясни Фърнли пред Аутоспорт.
Заместник-шефът на Форс Индия призна, че за екипа е щяло да е много по-лесно да се състезава през 2017 г. с познати пилоти в лицата на Перес и Хюлкенберг. Той обаче не губи надежда, че тимът ще се справи и с Окон: „Ако постигнем същото ниво на конкурентоспособност – а именно към това се стремим, то смятам, че Естебан ще постигне нужните резултати. Ще трябва да се трудим упорито с него през зимата, за да е напълно готов за първия старт.”
Окон вече е правил тестове с Форс Индия и това би трябвало да помогне за по-лесна от обичайната адаптация. Френският пилот ще започне възможно най-скоро работа с инженерния екип и на симулатора на тима.
Междувременно Форс Индия публикува в Туитър специално ръководство за справяне с Хюлкенберг, предназначено за новия му отбор Рено. В шеговития документ се посочва, че пилотът „отговаря на името „Нико”, но и „Хълк” върши работи на публични места. Той бе обичан член на нашето семейство в продължение на много дълго време, вече не помним откога, но е време сам да си стъпи на краката.”
Сред „правилата” за справяне с Нико, от Форс Индия съветват колегите си да не го хранят след полунощ и въпреки очевидната прилика, да не се обръщат към него като „Джони Браво” (анимационен герой, който постоянно се опитва да си намери приятелка, но нещо непрекъснато се обърква в отношенията му с дамите – б.р.).
Dear @RenaultSportF1, here are few handy tips to take care of your @HulkHulkenberg… pic.twitter.com/AMIkm64oNO
— Sahara Force India (@ForceIndiaF1) 9 December 2016