Начало Рали Пилоти тестваха Hyundai i20 Coupe R1 на отсечка в Твърдишкия Балкан

Пилоти тестваха Hyundai i20 Coupe R1 на отсечка в Твърдишкия Балкан

60
0

Екипът наHyundai Bulgaria проведе първия специално организиран тест на състезателния Hyundai i20 Coupe R1.За целта бе подбрано трасе с дължина 2 км, в подножието на Твърдишкия Балкан, част от етап в рали Твърдица-Елена. Това бе класическа отсечка с изкачване, спускане и равен терен. Целта на теста е да се усети максимално добре автомобилът и най-вече да бъде управляван в безопасна среда.

Председателят на БФАС Радослав Козлеков, който бе на теста,  отново подкрепи мисията на марковия шампионат Hyundai Racing Trophy, който цели автомобилния спорт в България да стане по-достъпен за пилотите. Той може да им предостави възможност да се докоснат до магията на състезанията по рали и затворен маршрут по възможно най-професионалния начин.

Състезателният автомобил Hyundai i20 Coupe R1 бе тестван от пилотите Григор Григоров, Симеон Донов, Васил Жеков, Дочо Цвятков, Линда Багерова, Георги Делчев, Христо Геров, Симеон Симеонов и Димо Кирилов.

След като премина трасето сHyundai i20 Coupe R1 Григор Григоровсподели: „Впечатленията ми от колата са много позитивни. От самото начало тръгнах с много ентусиазъм към шампионата и идеята му. След като успях да покарам колата се чувствам много по-уверен в успеха и в нас като цяло. По-уверен съм в колата, в себе си. Днес беше интересен ден, в който  успях да се запозная с автомобила. Направихме добро качване, спрямо двата километра и различните типове завои. Трасето беше избрано много добре за днешното събиране. Гледам много оптимистично напред в проекта. Мисля, че ще успеем да пробием в нова ера и ще покажем, че България не е загубила пилотите си и стимула да прави добри състезателни коли. Останах много приятно изненадан, че са дошли толкова пилоти до тук само за три качвания по два километра, което означава, че хората приемат много сериозно проекта и искат да се включат. И се надявам, че е така, защото и цената е абсолютно поносима. Всеки, който е запознат със спорта, е наясно, че няма как да го практикуваш за 850 лева на месец, каквото и да караш. Пожелавам успех на всички, най-вече на младите момчета, и нека стане хубава борба.“

Дочо Цвятков коментира: „Колата остави много добри впечатления. Не е много бърза, но има добро поведение на пътя, отлични мерки за безопасност, спирачната система е подобрена, рол кейджът е отличен отвътре. Поведението на автомобила е много добро и е идеален за едномарков шампионат и за купа. При условие, че всички състезатели ще са с еднакви автомобили, с еднакви гуми, мисля, че ще се получат много интересни битки.

Най-младият пилот Симеон Симеонов на 16 години от Хасково разказа: „За първи път карам състезателен автомобил. От 6 години карам картинг и това ми помогна в тестовете днес. Впечатлението от колата е много по-различно от картинга – от стоенето на трасето, завиването, газта, спирачката, всичко е различно, но мисля, че мога да свикна с колата. Имам огромно желание да участвам в шампионата.“

Христо Геров коменитира: „Автомобилът е добър. Доста стабилно се държи, истинска бегачка си е. Спира, завива, върви колата. Нов автомобил. Имам желание да участвам. Колата е уникална. Шампионатът ще стане добър.“

Васил Жеков обобщи впечетленията: “Първото ми впечатление беше, че колата нямаше никъде недозавиване или презавиване. Това означава, че окачването е много добре направено. Бях впечатлен. Колата се кара много лесно, приятно, аз съм просто изненадан с каква лекота върви. Всичко вътре е много професионално направено – ролкейдж, седалки, гуми. Много съм изненадан и съм щастлив, че имах възможност да тествам тази кола тук, днес.“

След като тества автомобила Симеон Доновсъщокоментира: „Колата надхвърли очакванията ми, ако трябва да бъда честен. Има хубаво окачване, хубави спирачки и много добре се държи на пътя, а като се сложи вече семи слик ще стане много близко до истинска бегачка. Скоростите влизат перфектно, рол кейджът, седалките са изключително удобни, коланът и воланът са перфектни. Много хубава видимост, обаче мощността според мен трябва да е малко по-горе. Спира невероятно, контролира се.

Георги Делчев ентусиазирано заяви: „Доволен съм от представянето на колата, тя спира добре, завива добре, ускорява се и съм наистина впечатлен.“