Любен Каменов (Каменов рали тим) с Мицубиши Лансер Ево 8 триумфира в планинско „Осогово 2016“, последен кръг от националния шампионат. Така панагюрският пилот грабна трета поред титла и то не как да е, а с два поредни рекорда на трасето с дължина 5 км от с. Богослов до хижа „Студен кладенец“ в Осоговската планина.
Това бе най-оспорвания шампионат от години насам. Преси старта в Кюстендил, Каменов имаше 85 т. пред втория Даниел Живков (ЕФКО Рейсинг) с Ланча Делта Интеграле. Каменов обаче показа още на тренировките, че е готов за битка, въпреки че колата му прекъсваше и не можа и в трите манша да запише така мечтания нов рекорд на трасето. Всъщност той трябваше да подобри собственото си най-добро постижение. Е, като не можа да го направи на квалификациите, го направи на „поправителен“, сиреч състезанието и то не веднъж, а два пъти. В първия манш постигна – 2:38,05, а във втория бе още по-бърз – 2:37,80. Така с общо време 5:15,85 Любен спечели победата, титлата в генералното и в клас НС1, и записа още един рекорд срещу името си на планински специалист.
На подиума на Каменов асистираха Христо Манолов (Боила Моторспорт) с Мицубиши Лансер Ево 9 – на 9,09 сек., втори в НС1 и трети в крайното класиране на шампионата. Трети в „Осогово 2016“ и първи в НС2 стана Юлиян Телийски (Дунев Рейсинг) с Мицубиши Лансер Ево 9, който направи перфектно каране с една отлично подготвена кола, но остана на 14,31 сек. от победителя. С победата си в Осогово, Телийски стана първи и в НС2, тъй като двамата с Дани Живков имат по 111 т., по 3 победи, по 2 втори места и по едно незавършино състезание. Според наредбата на БФАС, при това положение се взима победителят от последния пряк двубой, в случай Телийски, който е с титлата. Крайната дума ще имат в БФАС. Юли обаче с всеки изминат старт през този сезон става все по-бърз и по напорист, а ако запази сегашната си форма, догодина мнозина ще берат ядове с него. Дани Живков бе на косъм от титлата. Не успя да се пребори, завърши 4-и в Осогово на 15,17 сек. след победителя Каменов и остана със среброто в шампионата. За него по-важното е, че успя да се пребори с техническите проблеми на своята Ланча Делта Интеграле, стигаше до финала, стъпваше на подиума и спечели две победи. Втори в НС1 и 5-и в генералното на Осогово стана Любомир Мечков (Джордан рейсинг) с Мицубиши Лансер Ево 9 на 19,47 сек. Любо откри сезона с планинското в Благоевград и го закри с това в Кюстендил. След него – 6-и и 3-и в НС2 стана Васко Въжаров (Каменов рали тим) с Опел Астра.
При автомобилите с един двигателен мост, най-бърз бе Стефан Стоев (АРА Моторспорт) с Хонда Сивик. Той си осигури титлата още на „Шипка Дамасцена“ се бори така, сякаш от това зависи титлата му. Той стана 7-и в генералното и първи в НС3, като спечели задочния спорт с Йордан Тодоров (Джордан рейсинг) със Ситроен Саксо и . но изобщо не се притеснява да кара здраво и Ивелин Чапанов (ЕФКО Рейсинг) с Рено Клио. Чапанов стана втори в класа. Джордана направи чудеса от храброст на квалификациите, за да стартира, дори победи Стоев на квалификациите, но сега габровецът си го върна на състезанието с близо 3 секунди. Тодоров пък бе безкомпромисен в своя клас НС4, като се озъби и дори победи шампиона Александър Димитров – Пъчката (ЕФКО ресинг) със Ситроен Саксо, който дойде в Кюстендил с короната в класа. Тодоров, Чапанов и Ивелин Йотков (BMW Клуб България) с БМВ М3 оформиха топ 10.
За шампиона за 2015 г. в клас RС4 Димитър Божилов (Рангелов Моторспорт) със Ситроен Саксо, дублирането на титлата щеше да стане само да стигне до финала при „Студен кладенец“. Божилов обаче бе неудържим. Не за друго, а защото си имаха лична закачка с Петър Поломски (BRC България) също със Ситроен Саксо. Напразни бяха и притесненията на Митко, когато го спряха на обратния 3-и завой на трасето, заради катастрофата на Георги Георгиев (Скорпион) със Субару Импреза. Георгиев бе невредим, но Божилов се впрегна, че ще му изстинат гумите. Е, подгря ги в движение и спечели и първия, и втория манш, и битката с Поломски, който бе 3-и, и титлата. Между тях се вмъкна Динко Иванов (Стара Загора моторспорт) със Ситроен C2 R2.
С победа и титла в RC5 се поздрави Павлин Русев (Булсим) със Ситроен Саксо. Само 5 точки го деляха от Георги Митев (Джордан Рейсинг) със Ситроен Саксо. Русев направи блестящо каране и победи само с 68 десети съперника Митев, за да триумфира с титлата. Митев завърши втори и остана със среброто.
В клас НС5, първи стана Стефан Стефанов (АРА Моторспорт), но по предварителните сметки с титлата е Николай Ганев (АРА Моторспорт) с Хонда Сивик, който не участва в Кюстендил.