Серхио Перес е предприел законови мерки срещу Форс Индия, за да спаси отбора в дългосрочен план, заяви самият той. Пилотът, който се състезава за тима от Силвърстоун вече пети сезон, изясни действията си, след като стана ясно, че свързана с него фирма е подала иска, вкарал екипа в процедура по фалит.
Перес обясни, че е бил помолен от хора от отбора да стартира всичко, за да се избегне директното затваряне на компанията. Започването на процедура по фалит според британското законодателство и назначаването на синдик премахва заплахата от това. Посредством тази стъпка също така се елиминират възраженията, които отделни акционери могат да имат срещу продажба.
Мексиканският пилот първоначално не коментира ситуацията, но реагира, след като съсобственикът на Форс Индия Виджай Маля го обвини за процедурата в свое писмо до отбора.
„Обичам Виджай. Сърцето ми е разбито, защото знам, че за него ситуацията не е идеална в краткосрочен план, но голямата картина наистина е различна. Правим всичко, защото в противен случай отборът щеше да се разпадне. Това разбрах от адвокатите и от хората в тима. Друг кредитор бе подал документи и екипът щеше да се разпадне изцяло. Ето защо ме помолиха всъщност да спася отбора – да дръпна спусъка и да го вкарам в процедурата. Няма нищо общо с пари. Единствената причина, поради която го сторих, е да спася тима за едно по-добро бъдеще. Убеден съм, че всички оценяват действията ми. Или ако не ги оценяват сега, защото някои от хората в екипа не знаят всичко, ще го сторят до около седмица”, обясни Перес.
„Виджай изживява много труден момент – не само от законова гледна точка, но и финансово. Надявам се, че каквото и да стане, той ще е щастлив и ще получи добър дивидент. Освен това се надявам на един по-стабилен отбор, който да премине на следващото ниво като състезателен екип, какъвто не сме от началото на тази година.”
Мексиканският пилот допълни, че изживява изключително труден момент и се бори да се фокусира върху конкретната си работа. Той бе категоричен още веднъж, че е предприел необходимите стъпки, за да спаси 400 души, които са служители в тима.
Виджай Маля притежава 42,5% от Форс Индия и имаше най-голямо влияние върху решението за евентуална продажба на отбора. Законовата процедура и назначаването на синдик му отнемат възможността да приеме или отхвърли която и да е оферта. Според последните информации интерес към тима имат Лорънс Строл и Дмитрий Мазепин, чиито синове Ланс и Никита са пилоти – съответно в Уилямс във Формула 1 и в GP3.