Пламен Стайков (Евроком рали тим) с Мицубиши Лансер Ево 9 спечели възроденото класическо планинско състезание Шипка Дамасцена 2015. Днес той бе най-бърз и в трите манша, като постигна общо време 7:21,57 мин. по трасето дължина 5 км и 41 завоя (21 десни и 20 леви). На подиума му асистираха Стефан Стоев (АРА Моторспорт) с Хонда Сивик и Тодор Василев (Спийд мастер) с Форд Пума.
Пламен Стайков спечели всичко – трите квалификационни и трите състезателни изкачвания. Днес в трите манша той даде 2:28,07, 2:27,02 и в третия бе най-бърз 2:26,48. Последното постижение е същото, с което Пламен вчера си осигури първата позиция – 2:26,43. Средната скорост на Пламен Стайков бе 123 км/ч. и в двете си най-бързи изкачвания – в събота и в неделя. Пламен спечели и първото място в клас RC2. След финала той каза: „Не карах на максимума от възможностите си. Беше ясно, че съм най-бърз, но за мен това бе ценна тренировка. Трасето е уникално, с невероятен гладък асфалт, без неравности, на който гумите държат страхотно. Ако състезанието влезе в календара догодина, това ще бъде отлична надпревара, тъй като трасето е бързо в първата си част и може да се развива висока скорост, а след това до финала е много технично. Организаторите направиха невероятно състезание.“
Втори с невероятно каране се класира Стефан Стоев, който бе и първи в НС3. Наистина в последните състезания специалистът в планинските надпревари от АРА Моторспорт прави невероятни неща. Той остана на 29,34 сек. от Стайков, като в третото изкачване направо събра погледа на специалистите с време 2:34,45. Стефан подобри с три секунди времето си от втория манш – 2:37,84. Той обясни постижението си: „Трябваше да дам максимума, ако исках да остана на второто място. Тодор Василев и Стефан Панчугов, а и Антон Титов се бяха амбицирали да ме гонят и затова бях толкова бърз. Благодаря на механиците и на екипа ми, че подготвиха така добре колата. Трасето е невероятно, комбинация от бързо и технично, с отличен равен асфалт, на който нямаш проблем със сцеплението.“
Тодор Василев също направи страхотно каране, като стана 3-и на 32,71 сек. от Стайков. Освен подиума, пилотът на Спийд Мастер стана първи в НС4. Във втория манш той дори успя да изпревари Стоев, макар и с малко – 5 десети. Втори в този клас и 4-и в крайното класиране стана представителят на домакините Стефан Панчугов (Казанлък моторспорт), който показа изключително равномерно каране и в трите манша като разликата бе от 5 десети до секунда. Панчугов обаче допринесе на своя екип за първото място в отборното класиране. Дял за успеха има и съотборникът на Стефан – Симеон Симеонов с Хонда Сивик, който стана 6-и и 3-и в НС4. Другият силен пилот в тима и навигатор на Панчугов – Милен Узунов дебютира като директор на състезанието и се справи блестящо, но си призна, че е по-лесно да застанеш на старта.
Антон Титов (Октан Рали Тим) с Мицубиши Лансер Ево 9 зае 5-о място в крайното класиране. Личи си, че той все повече свиква с новата за него кола с 4 задвижващи колела. Той може да съжалява, че в първото качване времето му бе 2:42,96, защото във второто и третото Антон даде с 4 сек. по-добро време – 2:38,96 и 2:38,51.
Двама пилоти на Стара Загора Моторспорт си вървяха в пакет – 7-и Динко Иванов със Ситроен С2 R2 и Недялко Денев с Пежо 106. Разликата между тях бе само 8 секунди, но Динко стана първи в клас RC4, докато Недялко бе 4-и в НС4. Двамата обаче донесоха 3-ото място за отбора си, като пред тях освен домакините от Казанлък, бяха и от Ара Моторспорт. Много силно каране на тренировките в RC4 направи Петър Поломски (БАМС) със Ситроен Саксо, като даде 5-о време, но веднага след старта, на първия завой спря, защото блокира скоростната кутия и колата му остана на първа предавка. Организаторите бяха готови ако оправи колата си, да го пуснат да кара последен, но повредата бе сериозна.
Имаше още един лек инцидент с Димитър Божилов (Рангелов Моторспорт) със Сузуки Суифт. Той се завъртя на последния завой преди финала на втория манш, облиза леко мантинелата, която го вкара в пътя и той успя да финишира, и да запише време.
Топ 10 оформиха ветеранът Емил Денев (Рено Клио RS2000) -9-и и пистаря Росен Костов (Плевен рейсинг) с Пежо 106, който прави дебют на трасетата тази година.
След финала нито един от пилотите не пестеше суперлативите си за състезанието – и като трасе, и като обезопасяване. Домакините и главния мотор на надпреварата Николай Мончев доказа, че планинското Шипка по класическото трасе от едноименния град към едноименния връх има място в календара. Изключително оригинални бяха и купите, под формата на рози. Състезанието е в Розовата долина, а основният спонсор Дамасцена е свързана с производството на розово масло. Имаше и още няколко фирми спонсори, без които надпреварата не би се получила.