Начало Избрани Палмър: Хегемонията на Верстапен е притеснение за Ферари

Палмър: Хегемонията на Верстапен е притеснение за Ферари

2996
0
Макс Верстапен, Шарл Льоклер, Ред Бул, Ферари
Макс Верстапен и Шарл Льоклер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Джолион Палмър твърди, че начинът, по който Макс Верстапен се е справил със съперниците си от Ферари в Маями, трябва да е притеснил всички в Скудерията.

Шарл Льоклер и Карлос Сайнц се класираха на първа редица на новата писта във Флорида. Състезателите на Ферари бяха твърдо решени да се противопоставят на своите колеги от Ред Бул. Въпреки това Сайнц се поддаде на Верстапен още в първия завой. Испанецът имаше твърде слаба защита, която моментално увеличи шансовете за успех на пилота на Ред Бул.

„Хегемонията на Верстапен в е притеснение за Ферари. Те бяха победени от своя пряк съперник, който стартира зад тях. Това се случи на пистата в Маями. Повечето от останалите пилоти имаха големи затруднения да правят изпреварвания, без да има значение какво е състоянието на техните гуми“,  коментира бившият пилот Рено.

Верстапен не разчиташе на отборна тактика или стратегия за победата. Той просто изпревари Сайнц в първия завой и веднага раздели двете коли на Ферари.“

Сайнц беше малко затруднен от вътрешната си линия и от това, че беше притиснат от Льоклер. От другата страна, трябваше да бъде малко по-агресивен при спирането на първи завой.“

„Това движение беше от съществено значение за победата на Макс Верстапен. Окупирането на първата редица е толкова опасно предимство за всеки един отбор, защото му дава стратегически възможности да прикрие най-близката заплаха във фазата на спиране в бокса.“

Льоклер удържа лидерството в продължение на осем обиколки. Когато Верстапен увеличи натиска, до голяма степен благодарение на превъзходната скорост на RB18 в права линия, той лесно се справи със своя съперник от Монако.

В края на осмата обиколка Верстапен беше в DRS обсега на Льоклер. Болидът на Ред Бул е много бърз на правите. По този начин се увеличи натиска върху пилота на Ферари, който изпитваше затруднения с предните си гуми.“

Льоклер веднага се пропука и се втурна в завой 17, щом видя зад себе си Верстапен. Това даде на нидерландеца блестяща възможност за изпреварване, която се превърна в успех.

Преминаването в челото на състезанието не е много по-лесно от това, особено срещу пилот, който е основният съперник на Льоклер за титлата.“

Льоклер и Верстапен водеха доста оспорвана битка във всеки един състезателен уикенд от началото на сезон 2022 в F1. В момента двамата са разделени от 19 точки в полза на пилота на Ферари.  Палмър смята, че състезателят от Монако „със сигурност е бил твърде щедър“ към своя съперник от Ред Бул.

След цялата драма с Хамилтън в борбата за титлата през 2021 г. , Верстапен трябва да оценява тази битка. В нея и двамата пилоти се отнасят с изключително уважение един към друг“ каза Палмър.

„От друга страна, Льоклер със сигурност беше твърде щедър към своя съперник от Ред Бул. Може би Шарл се надявал да получи DRS на дългите прави в следващата обиколка. За разлика от Бахрейн и Джеда, където тази тактика проработи, следващата DRS зона беше доста по-далече, а не на изхода на следващия завой. По този начин Верстапен можеше да натрупа малко преднина и да не позволи да бъде доближен от Льоклер на правите“, завърши Джолион Палмър.