Формата на Шарл Льоклер през последно време започва да поражда опасения относно неговите пилотски умения. Това е мнението на Джолион Палмър и експертите от BBC Джак Никълс и Хари Бенджамин. Тримата изразиха съмненията си относно способностите на Льоклер след двата инцидента в Маями.
Льоклер имаше изключително труден уикенд в Маями. Пилотът на Ферари се удари във втората свободна тренировка в петък. След това той се завъртя и катастрофира в квалификацията, което компрометира стартовата му позиция за неделната Гран при
За щастие Льоклер не пострада при двата инцидента в Маями. От друга страна това струва доста скъпо на екипа на Ферари, който трябваше да поправи щетите на болида SF-23.
Льоклер изпитваше огромни затруднения по време на самата Гран при на Маями. Пилотът на Ферари водеше дълга битка с Кевин Магнусен от Хаас, преди да успее да го прескочи. В заключителната фаза на надпреварата Льоклер имаше проблеми с гумите и загуби позиция от Люис Хамилтън. Така той завърши на същото място, от което стартира- седми.
Борбата на Льоклер, както и уменията му бяха обсъдени в подкаста на ВВС „Кариран флаг“. Там експертите на британската медия Джак Никълс и Хари Бенджамин разговаряха заедно с бившия пилот на Рено Джолион Палмър
„Това всъщност направи състезанието интересно за мен – битката между Кевин Магнусен и Шарл Льоклер. Беше страхотно да се гледа и супер вълнуващо“, сподели Бенджамин.
„Човек би си помислил, че Льоклер лесно ще мине пред Магнусен. Да, той го направи, но след това датчанинът се върна няколко пъти пред него. Това беше страхотна демонстрация на действително добри борби от типа „колело до колело“, каза Палмър. „Бяха необходими 37 обиколки, за да може Льоклер да се отърве окончателно от Магнусен, който на три пъти се върна пред него. Беше доста забавно. Честно казано много от битките бяха наистина колело до колело“, добави Палмър.
Според Бенджамин, Льоклер е имал доста слабо състезание в неделя в Маями, тъй като вероятно е бил обременен от факта, че е направил две катастрофи за два дни.
„Справедливо е да се каже, че Льоклер беше под очакваното ниво и под очакванията не само на всички извън гаража на Ферари, но и на тези вътре в него“, каза той.
„Не знам дали това беше утежнено от липсата на възможност да премине пред Магнусен. Льоклер беше малко заклещен. Може би е бил малко по-предпазлив, или пък изгубил ли е малко от своята магия?“, добави експертът от ВВС.
„В Баку беше блестящ, но като цяло началото на годината не се разви по неговия начин. Той не е виновен за всичките проблеми на Ферари. Но от друга страна това не е първият и вероятно няма да е последният път, когато обсъждаме Льоклер, който греши в квалификациите или се разбива докато е на челна позиция в състезанието. В един момент той е излязъл напред, но изведнъж се оказва в стената. Няма да се изненадаме да чуем това отново и отново.“
„Той или печели или хвърля всичко в боклука. Не може да бъде все така. Можеш да си най-добрият пилот в F1, но ако продължаваш да го правиш такива неща няма да постигнеш повече победи в шампионата“, добави Бенджамин.
Палмър пък заяви, че представянето на Льоклер е било повлияно от психическото му състояние по време на състезанието
„След като катастрофира в събота, Льоклер разбра, че светът говори за поредната му катастрофа“, каза Палмър.
„Той трябва да отиде веднага след квалификацията и да се изправи пред медиите – това са близо 30 микрофона в лицето му. Той трябва да говори пред медии от цял свят и да обясни последната си катастрофа“, продължи Палмър. „Льоклер знае, че в неделя натискът върху него е бил малко по-голям. Честно казано, мисля, че той беше малко извън играта си тъй като имаше три двубоя с Магнусен, в които не беше достатъчно клиничен.“
Според Никълъс смята, на Льоклер му липсва достатъчно агресия в състезателните сценарии. Експертът от ВВС е на мнение, че звездата на Ферари предпочита да прави лесни изпреварвания.
„Не съм убеден колко е агресивен Льоклер в сценариите „колело до колело“, каза Никълъс.
„Това, което ми се подхвърля, е „Бахрейн 2022- той се бори срещу Верстапен и излиза начело.“ Аз просто чувствам, че той никога не се защитава истински и никога не се бори истински. Ако може, той използва DRS, но лично за мен не знам дали Льоклер е достатъчно нападателен по време на състезанията“, добави Никълъс.
„Той е по-скоро мислещ състезател, отколкото агресивен състезател“, заяви Палмър. „Шарл е много добър в DRS зоните си, в стратегията си за това къде да бъде близо, къде да направи маневра и други подобни неща. Но той не е най-агресивният състезател в битките колело до колело“, завърши Джолион Палмър.
If you know, you know 😏 pic.twitter.com/sO5vjlGvRH
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 11, 2023