Техническият директор на Маруся Пат Саймъндс каза, че всеки отбор във Формула 1, извън първите четири, има финансови грижи.
Маруся е отборът с най-ограничен бюджет в Гран при, след като миналата година завърши на 11-то място и не получи допълнителните приходи от телевизионните права, раздадени на екипите. Екипът търси финансова подкрепа от инвеститори, като този сезон нае Макс Чилтън и Жул Бианки, които имат солидни спонсори. Стана ясно и че Lloyds Banking Group продаде акциите си в тима, възлизащи на 25,3%, поради финансови загуби. За следващата година бюджетът на Маруся може да бъде ограничен с още 10 милиона долара, след като Бърни Екълстоун заяви, че тези пари вече няма да се изплащат на по-малките отбори, извън първите 10.
– Наистина е трудно във Формула 1 в момента. Фактът е, че извън отборите в топ 4, всеки има някакви финансови грижи. Дори в първите четири имате Мерцедес, които нямайки финансови грижи, трябва да имат други притеснения – да не тръгнат по пътя на Хонда и Тойота – коментира Саймъндс пред Скай Спортс.
Той каза, че работата с ограничен бюджет не е лесна и че ситуацията не се подобрява:
– Всички са притеснени. Разликата между отборите, които имат пари, и тези, които нямат, е огромна и положението не става по-добро. Според последния договор Конкорд новите отбори, включително Маруся, взимаха заплащане от FOM (Formula One Management). Не бяха много пари, но бяха важна част от бюджета ни, защото той e малък. Когато загубим пари, наистина боли.
Въпреки финансовите проблеми техническият директор на Маруся вярва, че отборът може да се справи със затрудненията и да продължи напред:
– Наистина харесвам хората тук. Те са състезатели – специално Джон (Буут, шефът на отбора) и Греъм (Лоудън, президент и спортен директор на Маруся) – те работят по модела на Франк Уилямс. Двамата няма да оставят този тим да си отиде. Ние ще оцелеем и най-доброто нещо за нас е, че сме малък отбор и ако положението стане тежко някой ден, можем да се съберем в ръце за кратко време. Ако вземем повече пари, ще ги използваме мъдро, защото сме свикнали да не разполагаме с много финанси.
Саймъндс допълни, че вариантите за доставчик на двигатели за 2014 г. на Маруся са Мерцедес и Ферари и каза, че отборът е близко до сключване на сделка с един от двата производителя.