Допреди две години, когато производството му бе прекратено, Dodge Viper олицетворяваше грубата американска мощ – огромен, силен двигател и почти никаква електроника.
Новото поколение, представено преди ден на автосалона в Ню Йорк, вече се различава значително от оригинала.
На първо място е името – американският суперавтомобил вече няма да носи името Dodge, а ще се произвежда под марката SRT (Street and Racing Technology).
Останалите новости са скрити под облицовката на тялото, което е запазило познатите черти на предшественика -безкрайно дълъг преден капак, изнесена към задната ос двуместна кабина и традиционно оформена задна част с интегриран в капака на багажника спойлер.
Новият Viper е изграден около пространствена тръбна рама, изработена от високоякостна стомана, допълнени от алуминиеви и магнезиеви детайли в конструкцията. Подсилени са всички съединения и закрепващи елементи, които заедно с Х-образната греда под предния капак са довели до увеличаване на якостта на усукване на каросерията с 50%. За сметка на това обаче и независимо от леко нарасналите габарити теглото е било намалено от 1565 до 1521 кг. Тук важна роля са изиграли и изработените от карбон преден, заден капак и покрив, както и алуминиевите врати.
На сериозна модернизация е подложен и познатият атмосферен V10 с обем 8,4 литра, разполагащ вече с относително високи технологии. Алуминиевият блок е бил подсилен, подобрена е издръжливостта към претоварвания на коляновия вал, биелите и буталата, а като цяло агрегатът е олекнал с 11 кг. Много от детайлите са покрити със специална смес, намаляваща силата на триене. Като финален резултат мощността на агрегата достига 640 к.с. и 814 Нм въртящ момент (600 к.с. и 760 Нм преди).
Окачването е запазено същото като схема, но е пренастроено и усилено. Стандартно се монтират нормални амортисьори, а като опция се предлагат електронноуправляеми Bilstein Damptronic Select, работещи в два режима. Диференциалът е самоблокиращ, с вискосъединител.
За първи път в историята на модела, в SRT Viper се вгражда серийно стабилизираща система – при базовият модел тя е двурежимна, а при топ-версията GTS е с четири режима. Всички модификации разполагат и с функция launch-control.
Предшественикът не можеше да се похвали с подобаващо за цената си стандартно и опционално оборудване, както и качествени материали в салона. Сега вече в интериора преобладава естествената кожа, в средата на централната конзола изпъква 8,4-инчовия дисплей на мултимедийната система с навигация, Bluetooth и достъп до интернет. Като опция може да се поръча и аудиосистема Harman/Kardon с 12 или 18 говорителя.