Серхио Перес е бил много близо до отпадане в Маями. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер разкри, че е бил близо до това да оттегли своя пилот от Гран при на Маями миналия уикенд заради проблем със сензора на двигателя, който е повлиял на работата на автомобила на мексиканеца.
Перес изкара цялото състезание на четвърта позиция и бе зад Карлос Сайнц. Мексиканският състезател така и не успя да се пребори с пилота на Ферари. В един момент обаче, той съобщи за внезапна загуба на мощност. Първоначално се дължеше на това, че зарядното устройство на Ред Бул се е повредило докато Перес е преследвал Сайнц.
В крайна сметка се оказа, че проблемът се дължал на дефектен сензор за цилиндъра, който е изключил няколко системи. Перес успя да задържи четвъртата позиция при развяването на карирания флаг. Малко след края на състезанието мексиканският състезател заяви, че автомобилът му е бил доста различен и не е бил същият, с който е разполагал в началото на надпреварата.
Беше много близо“, каза Хорнер, коментирайки случката в състезанието.
„Имаше проблем със сензора на един от цилиндрите. Трябваше да преместим самите сензори, за да се справим с това затруднение.“
„Така че това е нещо, по което ще работим в тясно сътрудничество с HRC [отдела за двигатели на Honda], за да се опитаме да разбере. Също така искаме да се уверим, че това няма да се случи в бъдеще.“
Хорнер обясни, че проблемът е довел до недостиг на мощност, който най-вече е повлиял на максималната скорост в автомобила на Перес.
„В резултат на това мощността му намаля вероятно с 20 кW„, допълни шефът на Ред Бул.
„Дори и с предимството на новите гуми, които имаше, той вероятно изоставаше с половин секунда от това, на което беше способен автомобилът в права линия. Смята, че без тези проблеми, той вероятно щеше да стигне до второто място.“
Ред Бул претърпя скъпоструващ двоен провал в откриващото състезание за сезона в Бахрейн. След това повреда в двигателя попречи на Макс Верстапен да финишира на подиума в Австралия.
След състезанието миналата неделя, нидерландецът призова отбора си да се справи с проблемите с надеждността. Хорнер отрече да има основен проблем, който да засяга автомобила за 2022 г.
„Не мисля, че автомобилът е прекалено чуплив“, каза Хорнер.
„Мисля, че имаше само дребни неща, които обикновено се виждаха по време на предсезонните тестове. Големите проблеми се появиха едва когато навлязохме в сезона.“
„Това беше разочароващо. Работим в тясно сътрудничество с HRC [Хонда] и те ни оказват толкова голяма подкрепа. Смятам, че ще отстраним всички неточности съвсем скоро“, заключи Кристиан Хорнер.
𝓜𝓲𝓪𝓶𝓲 𝓜𝓮𝓶𝓸𝓻𝓲𝓮𝓼 📸 Going Through The Lens in the 305 😍🇺🇸 pic.twitter.com/Jmi8ZnE0TQ
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) May 11, 2022