Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Перес триумфира в Монако

Перес триумфира в Монако

4850
0
Серхио Перес
Серхио Перес; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Серхио Перес устоя на предизвикателствата на времето и тези на пистата по улиците на Монте Карло, за да триумфира в Гран при на Монако. Втори бе Карлос Сайнц, а трети и четвърти се наредиха съотборниците им в Ред Бул и Ферари Макс Верстапен и Шарл Льоклер.

15 минути преди старта на състезанието закапаха първи капки от толкова пъти предвиждания дъжд. Той постепенно се усилваше и на грида настана суматоха с какви гуми да стартират пилотите. Рейс контролът реши да отложи за малко старта, а след това постанови, че загряващата обиколка ще е зад кола за сигурност. В питлейна настана суматоха, докато механици вадеха или прибираха гуми.

На стартовата решетка ту слагаха гуми за мокро или интермедии, ту ги сваляха. Дъждът бе по-силен на места по трасето

На Шарл Льоклер му се обадиха по радиото, че се очаква интензитетът на валежа да отслабне след 10 минути.

Льоклер поиска от тима си да му занесат един таблет с обиколки на мокро в Монако. В 16:16 часа българско време колата за сигурност поведе колоната за загряваща обиколка. Всички вече бяха с гуми за мокра писта.

снимки: Антонио Стоянов

От ФИА обясниха, че са отложили старта, тъй като са наблюдавали бързо наближаващ пистата порой

Това се е случило точно преди стартовата процедура. Решението е било взето вследствие на факта, че през целия уикенд нямаше нито една сесия на мокро. В края на загряващия тур бяха показани червени знамена. Всички се прибраха в питлейна в реда от грида.

40 минути след първоначално обявения час на старта дъждът отслабна и небето започна да се прояснява. Тук-там дори пробиваха слънчеви лъчи. Рейс контролът явно не искаше да рискува. 10-минутният сигнал бе подаден в 16:55 (българско време).

Колата за сигурност остана на пистата – състезанието щеше да бъде подновено в 17:05 часа зад сейфти кара

По радиото идваха съобщения, че в момента не вали, но се очаква дъжд броени минути след обявения час за старта. Ланс Строл удари предпазна стена и спука гума. Николас Латифи изтърва спирането на фибата и подпря бариера. Рейс контролът обяви, че колата за сигурност ще се прибере в края на втория тур и стартът ще е летящ.

Така в началото на третата от общо 77 обиколки Гран при на Монако най-после започна. Нямаше опити за изпреварвания и редът бе Льоклер, Сайнц, Серхио Перес, Макс Верстапен. Пети бе Ландо Норис, следван от Джордж Ръсел, Фернандо Алонсо, Люис Хамилтън. Топ 10 допълниха Естебан Окон и Юки Цунода.

Пилотите на Ферари бяха с гуми за мокро. От ФИА показваха, че тези на Ред Бул са с интермедии, но и те бяха с тези със син кант. От Мерцедес попитаха Люис Хамилтън какви са условията на пистата. Седемкратният световен шампион отговори, че пистата изсъхва бързо.

„Изсъхва, но все още са трудни условията с тези гуми“, каза Верстапен.

От Ферари бяха съобщили на Льоклер, че не очакват дъжд в следващите 20-30 минути. В 8-ата обиколка той бе вече на 3,5 сек пред Сайнц. Перес вървеше на 2 секунди зад испанеца, а Верстапен бе на 1,6 от съотборника си.

Льоклер продължи да поддържа много високо темпо, даде още един най-бърз тур и авансът му стана 5,2 сек

Пиер Гасли (с интермедия) успя да изпревари Гуаню Жу и тръгна да атакува Даниел Рикиардо. В 14-ата обиколка Перес се обади по радиото, че е време за интермедии. През това време Гасли задмина пилота на Макларън и зае 12-ата позиция. Ферари и Сайнц решиха да минат направо на сухи гуми.

В 16-ия тур Хамилтън мина през бокса и сложи интермедии. В следващата обиколка Перес пръв от челото бе в пита. И той взе интермедии. Сайнц проведе дискусия с отбора си – първо го извикаха в бокса, после му казаха да остане на пистата. Норис бе следващият пилот в бокса. Окон и Хамилтън се удариха по-назад в колоната.

В 18-ата обиколка Льоклер премина през бокса и сложи интермедии. Същото стори и Верстапен, направи същия избор. Начело бе Сайнц, докато Перес – втори в колоната – даде най-бърза обиколка.

Сайнц бе в пита в 22-ата обиколка, последван веднага от Льоклер

От Ферари се обадиха на Шарл да остане на пистата, но това се случи твърде късно. И двамата сложиха гуми хард. Льоклер се разкрещя по радиото при връщането си на пистата. Верстапен и Перес също направиха пит и взеха хард. Серхио излезе начело след спиранията в бокса, зад него на половин секунда бе Сайнц. Верстапен бе на почти 5 секунди от испанеца, а Льоклер – на 1,2 сек зад нидерландеца.

Алекс Албон получи 5 секунди наказание за напускане на трасето и придобиване на предимство. Той спука и задна дясна гума по-късно.

В 27-ата обиколка и двата Хаас-а катастрофираха. Моментално бяха извадени двойни жълти флагове. Мик Шумахер се бе завъртял и се разби с висока скорост в мантинела. При Кевин Магнусен се оказа, че е имало проблем с налягането на водата. На пистата излезе кола за сигурност.

снимки: Антонио Стоянов

В 30-ата обиколка рейс контролът спря състезанието. Всички отново влязоха в питлейна

Рейс контролът съобщи, че ще поднови надпреварата в 18:15 мин с летящ старт. В Мерцедес се възползваха от спирането, за да сменят носа на колата на Хамилтън, който все пак бе успял да се справи с Окон.

Верстапен и Перес сложиха медиум, Сайнц и Льоклер останаха с хард. Ръсел (пети) също бе с медиум пред Норис с най-твърдата смес. Следваха Алонсо, Хамилтън и Окон – и тримата с медиум.

Колата за сигурност се прибра в бокса в края на 32-ата обиколка. За по-малко от тур Перес избяга на секунда пред Сайнц

Окон бе наказан с 5 секунди за удара с Хамилтън. Серхио блокира колелата и Верстапен бе предупреден от Ред Бул да внимава. Рейс контролът пък пусна часовник, който да отброява времето до финала.

Перес продължаваше да записва най-бързи обиколки, а Верстапен доближи Сайнц на около секунда. В 45-ата обиколка Карлос каза, че задните му гуми прегряват. Авансът на Перес бе вече 3,6 сек. Верстапен бе на 1,1 сек зад испанеца, а Льоклер – на 2,3 сек зад Макс.

В 55-ия тур първите четирима вървяха почти залепени един за друг. От Ферари подаваха информация към Льоклер за разликите. Той отговори, че няма нужда от информацията, защото така или иначе не може да изпревари.

До финала първите четирима останаха много близо един до друг, но нямаше изпреварвания. Пети се нареди Ръсел пред Норис, Алонсо, Хамилтън. Топ 10 допълниха Окон и Ботас.